fbpx
EASTMAG
waze

Waze – aplikácia, ktorá spája užitočné s príjemným

Dopravný servis, ktorý je stále aktuálny. Aj takto by sa dala stručne charakterizovať appka Waze, ktorá je pomocníkom približne 10 miliónov šoférov na celom svete. Nielen že slúži ako ich navigácia, ale umožňuje im aj včas reagovať na nečakané nástrahy na ceste, ako napríklad nehody, výtlky či obmedzenia. Ich nahlasovanie majú v réžii samotní vodiči, vďaka čomu sa Waze stal appkou, ktorá spája neznámych používateľov v ceste za spoločným cieľom – bezpečnou jazdou.

Čím je Waze výnimočný?

Izraelský startup, ktorý v roku 2013 kúpil Google, v sebe spája navigáciu s informáciami od ostatných vodičov v reálnom čase, budovanie vlastnej komunity a dokonca prvky gamifikácie. Tvorba a úprava máp sú pod kontrolou lokálnej komunity, hoci niektoré úpravy sú dostupné iba pre skúsených vodičov.

Užívatelia, ktorí do appky pridávajú informácie, získavajú od ostatných vodičov lajky alebo komentáre, ktoré sa premieňajú na body. Po získaní určitého množstva bodov sa vodič – ako v každej správnej hre – posúva na ďalší level, ktorý mu odomkne odmeny a zaradí ho do rebríčka s ďalšími šoférmi. To môže poslúžiť ako motivácia na pravidelnejšie prispievanie. Podstatou Waze-u však nie je súťaživosť, ale vzájomná pomoc. Aktuálne informácie pomáhajú predísť dopravným nehodám či zdržaniu a appku dokonca využívajú už aj dopravné relácie.

Waze v marketingu

V súčasnosti má Waze na Slovensku 250 až 300-tisíc užívateľov. Pri 2 miliónoch registrovaných áut to znamená, že približne v každom desiatom sedí Wazer. Marketingový potenciál Waze-u sa v lete rozhodla otestovať košická agentúra Promiseo. Do appky zaradili ponuky na ubytovanie či reštaurácie jej klientov.

Ako funguje nastavenie kampane?

Podobne ako pri Facebooku, aj vo Waze si zvolíte cieľ kampane. Môže ním byť zvýšenie povedomia o značke a lokalite biznisu, prekliky na webovú stránku, telefonáty alebo fyzická návšteva miesta. Jednou z dôležitých výhod je možnosť nahrať si k inzerovaným miestam vlastné logo, obrázok a popis. Zahrnúť môžete aj otváracie hodiny alebo to, koľkokrát sa má reklama užívateľom zobraziť.

Základná verzia inzercie vám umožní zobraziť sa buď ako špendlík, ktorý sa objaví na mape okoloidúceho vodiča, ako reklama, ktorá sa zjaví po zastavení vozidla, alebo ako šípka, ktorá pri zapnutí aplikácie ukáže používateľovi vašu prevádzku. Počas nastavenia reklamy si vyberiete aj to, čo sa má užívateľom zobraziť, keď na ňu kliknú. Na výber máte navigáciu, hovor, uloženie miesta do histórie Waze-u alebo odloženie webovej stránky alebo ponuky na neskôr.

waze

Výhodou kampane je aj to, že Waze automaticky uprednostní vo vyhľadávaní inzerujúce firmy. Túto službu poskytuje úplne bezplatne.

Administrácia poskytuje možnosť kontroly výkonnosti spustených kampaní na dennej báze. Okrem základných metrík ako sú kliknutia a zobrazenia ponúka analytika aj počet uložení destinácie, kliknutí na webovú stránku, zavolaní na telefónne číslo, rozkliknutie ďalších informácií a, samozrejme, počet navigácií na miesto. Reklama v tomto prípade nielen propaguje biznis, ale poskytuje aj zvýšený komfort užívateľom, ktorí už o mieste vedia. Práve zvýhodnená pozícia vo vyhľadávaní im uľahčí nastavenie navigácie.

Obohatenie média mixu o reklamy vo Waze prinieslo klientom agentúry Promiseo reálnych návštevníkov pred dvere (a to doslova). Išlo o takmer tisíc návštev, ktorých cena sa v porovnaní s inými platformami ukázala ako veľmi výhodná. Vyskúšajte Waze ako reklamný kanál aj vy a získajte vďaka nemu nových zákazníkov.

Autorka článku: Zuzana Legenová

Promiseo

Kreativita, ktorá inšpiruje a stratégia, ktorá predáva. To je PROMISEO. Spoločnosť vznikla v roku 2009 v Košiciach a klientom zabezpečuje full-service; odd idey, kreatívneho konceptu a stratégie cez performance či videá, až po technický skill v oblasti IT.

PROMISEO tím tvorí viac ako 40 profesionálov, ktorí kombinujú znalosti z technologického sveta so skúsenosťami s kreativitou. Portfólio spoločnosti je ozaj pestré, tvoria ho firmy z oblastí ako telco, zdravotníctvo, výroba, technológie, turizmus, financie a e-commerce.

Pridajte komentár