fbpx
EASTMAG
Dá sa robiť marketing pre dve vysoké školy naraz?
Zdroj: Promiseo

Dá sa robiť marketing pre dve vysoké školy naraz? Dá, a dôkazom je Promiseo

Na jednej strane podpora lokálnej univerzity, na druhej spolupráca s fakultou až v Bratislave. Pre agentúru Promiseo nepredstavuje tvorba marketingu pre dve vysoké školy žiadny problém. Ako tieto spolupráce vznikali, prečo je pre univerzity dôležité držať krok s marketingovými trendmi a v čom spočívajú kreatívne výhody tvorby obsahu pre generácie Z a Alpha? O tom sme diskutovali s kreatívnou riaditeľkou Promiseo Andreou Liszkai.

S Univerzitou Pavla Jozefa Šafárika spolupracujete už tri roky. Ako vyzerali vaše spoločné začiatky?

Prvé, do čoho sme sa pustili, bol rebranding online komunikácie. Potrebovali sme prvky, ktoré v online vyniknú, prepoja nám všetky platformy a vďaka ktorým si nás zapamätajú. Vizuálna identita je v súčasnosti veľmi dôležitá, keďže ľudia rýchlo scrollujú a pri príspevkoch trávia v priemere 2 sekundy.

Zároveň sme okrem nastavenia vizuálnej komunikácie pre celú univerzitu riešili aj jednotlivé fakulty, pre ktoré sme vytvorili e-symboly. Zadefinovali sme si prvky, ktoré boli rovnaké naprieč pracoviskami, avšak odlišovali sa farebne. Takto sme docielili vizuálnu jednotu. 

Nová vizuálna komunikácia UPJŠ. Zdroj: Promiseo
Nová vizuálna komunikácia UPJŠ. Zdroj: Promiseo

Okrem rebrandingu máte za sebou aj pravidelné marketingové aktivity ako sú Dni otvorených dverí, kampane na podávanie prihlášok či redakčné plány. Je náročné prichádzať pravidelne každý mesiac či rok s niečím novým, čo študentov stredných a vysokých škôl zaujme, alebo je to skôr kreatívna výzva, ktorú vo vašom tíme vítate?

Na to, aby sme oslovili študentov, musíme vedieť čo ich zaujíma, kde sa nachádzajú a hovoriť k nim jazykom, ktorý sami používajú. Poznať cieľovú skupinu je to najdôležitejšie. A až vtedy, keď ju poznáte, začínate riešiť kreatívu. Tá je, samozrejme, v súčasnosti asi tým najdôležitejším prvkom komunikácie. Ak nie ste dostačne kreatívni, tak v pretlaku značiek a príspevkov splyniete s ostatnými. Čiže áno, je to výzva, ktorú sa nám však stále podarí zdolať.

Nedávno ste predstavili vôbec prvého univerzitného maskota na Slovensku – Šafa. Ten sa dokonca dostal aj medzi najlepšie reklamy sveta. Prečo bol podľa vás maskot, navyše v podobe mladíka, tou správnou voľbou na reprezentáciu UPJŠ?

Šafo bol akýmsi logickým vyústením celej komunikácie. Tak ako som v úvode spomínala, potrebovali sme celú komunikáciu zjednotiť. V istom momente sme pociťovali, že potrebujeme niekoho, kto sa študentom a potenciálnym študentom bude prihovárať.

Vedeli sme, že to nemôže byť žiaden pedagóg, ale niekto, kto im bude rozumieť, kto bude pôsobiť jemne rebelsky a hlavne niekto, kto bude plus-mínus v ich veku. Tak vznikol Šafo, ktorý má jasne zadefinovaný charakter, svoj jazyk a aj štýl. A na základe všetkých dát, ktoré máme, sa ukazuje, že to bola tá najlepšia voľba a Šafo si získal srdcia a lajky svojej cieľovky.

Prvý univerzitný maskot – Šafo. Zdroj: Promiseo

Presuňme sa teraz na druhú stranu republiky, do Bratislavy. Spoluprácu s Fakultou chemickej a potravinárskej technológie STU ste nadviazali po úspešnom tendri. Akým konceptom ste ich zaujali?

Nechceli sme študentom iba povedať, že aha, chémia je super, poďte ju študovať a získajte uplatnenie. Skôr bolo naším cieľom ukázať, koľko skvelých momentov vedia pri chémii zažiť a čo všetko na nich čaká, keď doštudujú.

Do nového konceptu sme zakomponovali to, čo sa s chémiou spája, a to sú objavy. A keďže sa škola sústredí na najaktuálnejšie trendy v oblasti medicíny, životného prostredia, IT, biotechnológií, materiálov i zdravej výživy, o objavy núdzu nemá. A keď sme pri tvorbe konceptu išli ešte viac do hĺbky, tak sme dospeli k tomu, že najčastejšie citoslovce, ktoré sa s vynájdením nových látok či materiálov spája, je “wau”. A tak vznikla slovná hračka a nový komunikačný koncept Škola objaWOW.

Nová vizuálna komunikácia FCHPT. Zdroj: Promiseo
Nová vizuálna komunikácia FCHPT. Zdroj: Promiseo

Napriek tomu, že v prípade UPJŠ sa staráte o celú univerzitu a pri FCHPT iba o jednu fakultu, nie je náročné kreatívne oddeliť tieto dve agendy? Koniec koncov, pri oboch sa snažíte osloviť mladú generáciu na podobných kanáloch.

Vďaka tomu, že každá zo spomínaných škôl má svoj vlastný komunikačný koncept, tak to nie je náročné kreatívne oddeliť. Práve z toho dôvodu je vždy dobré si v úvode zadefinovať ako a čo chcete komunikovať, akej téme sa chcete venovať a čo si z toho majú potenciálni študenti odniesť. A potom to len prenesiete do obsahu na jednotlivých sociálnych sieťach.

Záujem mladej generácie o sociálne siete sa drasticky rýchlo mení. Kedysi bol ich doménou Instagram, teraz ich nájdeme najmä na TikToku alebo Snapchate. Myslíte si, že by malo viacero vysokých, no i stredných škôl počítať s touto dynamikou?

Určite áno. Je dôležité sledovať trendy a všímať si, ktorá sociálna sieť je pre jednotlivé cieľové skupiny aktuálne IN, a ktorá už OUT. Zbytočne sa budete totiž zameriavať na určitú platformu, tráviť čas tvorbou obsahu a potom prídete na to, že tých, čo ste chceli osloviť, ste neoslovili, pretože tam už nie sú a presunuli sa niekam inam.

Promiseo

Kreativita, ktorá inšpiruje a stratégia, ktorá predáva. To je PROMISEO. Spoločnosť vznikla v roku 2009 v Košiciach a klientom zabezpečuje full-service; odd idey, kreatívneho konceptu a stratégie cez performance či videá, až po technický skill v oblasti IT.

PROMISEO tím tvorí viac ako 40 profesionálov, ktorí kombinujú znalosti z technologického sveta so skúsenosťami s kreativitou. Portfólio spoločnosti je ozaj pestré, tvoria ho firmy z oblastí ako telco, zdravotníctvo, výroba, technológie, turizmus, financie a e-commerce.

Pridajte komentár