fbpx
INDEX MAG
auto Košík.sk
Foto: Košík.sk

Nový hráč v donáške potravín. Košík.sk vsádza na čerstvosť a donášku od 3 hodín

Na slovenský trh prichádza nový online supermarket. Košík.sk začal koncom mája voziť nákupy už aj v regiónoch Košice a Prešov, kde láka zákazníkov na množstvo výhod oproti konkurencii. Za najvýraznejšie môžeme spomenúť bezplatný dovoz pri objednávkach nad 50 eur, dovoz od 3 hodín od zadania objednávky, prvotriedne mäso, čerstvé ryby, ovocie  a zeleninu od strategického partnera – spoločnosti METRO – a skutočnosť, že kuriér nákup vynesie až k dverám, teda pokojne aj na 7. poschodie.

Na Slovensku otvoril Košík.sk 5 pobočiek. Hoci na východe pôsobí len pár dní, záujem je podľa slov Roberta Brejca – International director Košík.sk a Jakuba Chalupeckého – Finance director Košík.sk natoľko veľký, že zvýšili kapacitu rozvozu, aby uspokojili dopyt od zákazníkov. Rozvoz zabezpečuje spoločnosť DODO. „Sme v tomto flexibilní. Vždy nám ide predovšetkým o kvalitu služieb a to, aby si zákazník mohol vybrať čas rozvozu, ktorý mu vyhovuje,“ naznačil R. Brejc.

Robert Brejc Kosik.sk
R. Brejc. Foto: A. Bercik

Donáška funguje 7 dní v týždni od 7:00 do 22:00. Rozvoz nad 50 eur je automaticky zadarmo, menšie nákupy vás vyjdú od 0,99 eur za dovoz. Noví zákazníci majú doručenie prvého nákupu a potom všetkých ostatných na 30 dní zdarma.

V ponuke je zatiaľ približne 9-tisíc druhov tovaru, ktorý zodpovední plánujú v dohľadnej dobe navyšovať. Teraz ide výslovne o potraviny, neskôr si budete môcť objednať aj iný „nonfoodový“ doplnkový tovar. „Budú to menšie veci do domácnosti ako baterky, panvičky, žiarovky, počas záhradkárskej sezóny napríklad hlina… V Česku spolupracujeme pri rozšírení sortimentu s viacerými partnermi, ako je napríklad spoločnosť Dr. Max, takže sa možno vydáme aj týmto smerom.“

Zákazníci sa môžu spoľahnúť najmä na čerstvosť potravín, ktorá je pre Košík.sk prioritou. Keďže je to čerstvé v prevádzkach METRO, tak aj u nás. Ponúkame to najčerstvejšie, čo tu je, napríklad ryby od 48 hodín po výlove. Podľa prvých výsledkov tvorí až 50 % predajov práve ultra fresh sortiment, čiže zameranie na čerstvosť je rozhodne dobrá voľba – a tiež dlhodobá stratégia Košíka.“

stojany kosik.sk
Foto: A. Bercik

Služba je dostupná 350 000 obyvateľom nášho kraja

V Košiciach, Prešove a v ich okolí je Košík aktuálne dostupný pre približne 350 000 obyvateľov. Na celom Slovensku sú to už 2 milióny obyvateľov, pričom sa budú závozové oblasti časom rozširovať. Cieľom spoločnosti je byť prvou voľbou pre veľké nákupy. „Nákupné zvyklosti v Česku a na Slovensku sú podobné a z toho ťažíme. Počúvame ohlasy zákazníkov a implementujeme to na medzinárodnú úroveň. V súčasnosti pôsobíme v Českej republike, Na Slovensku a v Bulharsku.“

Ďalší z veľkých benefitov je sekcia „Multikup“, vďaka ktorému získa zákazník množstevné zľavy. V súčasnosti je v Multikupe približne 4 000 výrobkov. A navyše sa každú stredu obmieňa 300 druhov tovaru v akcii. „Zákazníci veľmi pozitívne hodnotia tiež intuitívnu mobilnú aplikáciu, v ktorej je možné sledovať aktuálny stav objednávky a presnú polohu kuriéra. Pre niekoho môže byť problém čakať hodinu a takto zákazník presne vidí čas, kedy kuriér dorazí, koľko objednávok je pred ním a koľko tašiek mu privezie,“ dodáva Brejc.

kosik.sk
Foto: A. Bercik

O čo je najväčší záujem?

V priemere robia zákazníci nákupy vo výške viac než  60 eur. Z potravín dominuje rožok, zo zeleniny uhorka. Nasledujú mliečne výrobky, najmä syry a mäso. „Je veľmi zaujímavé, že podiel predaja vlastných značiek je aktuálne na úrovni 20 %, spomedzi ktorých najviac sa predávajú vajíčka a toaletný papier,“ hovorí Brejc.

Internetový nákup potravín využívajú rovnako všetky vekové kategórie. „V zásade žiadna skupina neprevažuje. V Česku máme relatívne silný klub penzistov, ktorí nakupujú potraviny online. Pre túto skupinu je naša služba zvlášť prínosná – nákup privezieme a vynesieme pokojne až do najvyššieho poschodia. Veríme, že si na to zvyknú aj slovenskí dôchodcovia a uľahčíme im život,“ dodal Jakub Chalupecký.

Ak máte obavy, čo s tovarom, ktorý nespĺňa vaše predstavy, reklamačný systém je v Košíku veľmi jednoduchý a efektívny. Prostredníctvom pár klikov označíte, kde bol problém a za pár sekúnd vám budú peniaze pripísané na účet formou kreditov.

Foto: Košík.sk

Pridajte komentár