Sťahovanie je komplexný proces. Zahŕňa množstvo úkonov od balenia cez zabezpečenie prepravy až po vynesenie nábytku do nového domova, preto si vyžaduje dôslednú prípravu a plánovanie. Mnoho ľudí sa však dopúšťa banálnych chýb, ktoré môžu sťahovanie predĺžiť a spôsobiť zbytočný stres, v horšom prípade aj finančné straty.
Sťahovanie na vlastnú päsť
Aj keď sa svojpomocné sťahovanie môže zdať lákavé z finančného hľadiska, keď spočítate čas, vynaloženú energiu a riziko potenciálneho poškodenia vecí, sťahovacie služby sú často výhodnejšou a bezpečnejšou možnosťou. Profesionáli majú skúsenosti so sťahovaním rôznych typov nábytku, od krehkých kúskov až po nadrozmerné, a tak dokážu zabezpečiť bezpečný prevoz. Mnohé firmy ponúkajú navyše aj ďalšie služby, napr. Foxway sa postará aj o búranie a likvidáciu odpadu či vypratanie v Bratislave.
Podcenenie náročnosti a nedostatočné plánovanie
Ak máte dostatok času a situácia vás nesúri, začnite plánovať čo najskôr, ideálne 4 až 6 týždňov vopred. Budete tak mať čas na triedenie vecí, ich zbalenie a objednanie si kvalitnej sťahovacej firmy (ak ju plánujete využiť). Mnoho ľudí si myslí, že zvládnu všetko sami, no pri manipulácii s ťažkými alebo objemnými predmetmi narazia na problém – nábytok bude možno potrebné rozmontovať, aby ste ho dokázali z bytu vyniesť. Využite služby Foxway, ktoré tento problém vyriešia za vás, prípadne sa vopred dohodnite s priateľmi, aby vám v daný deň pomohli.
Chyby pri balení a transporte
Veci sa pri tranzite môžu poškodiť, preto je dôležité poriadne ich zabaliť do škatule a bublinkovej fólie. Ani teraz však nemáte istotu, že sa prepravované predmety dostanú do cieľa bez poškodenia. Obzvlášť objemný nábytok je potrebné pri prevoze zabezpečiť, aby sa nehýbal po nákladnom priestore dodávky – použite upínacie popruhy alebo minimálne protišmykové podložky. Myslite na to, že budete potrebovať dostatočne veľké vozidlo, aby ste minimalizovali počet jázd hore-dole.
Neoznačovanie škatúľ spôsobuje chaos
Predmety by ste mali do škatúľ ukladať podľa logickej súvislosti – napr. podľa obsahu alebo miestností, do ktorých patria. Navyše by ste mali škatule označiť, aby ste vedeli, kde a čo hľadať. Všetko, čo budete potrebovať hneď po nasťahovaní (napr. posteľnú bielizeň a základné kuchynské potreby), označte ako prioritné.
Pridajte komentár