fbpx
EASTMAG

Marketingový štvrtok #11

Akým spôsobom môžu ľudia nakupovať okuliare online, ako vytvoriť zaujímavú značku, správne nastaviť vernostný program či žiť život rockstar, ak nie ste až tak celkom rockstar. O všetkých týchto témach hovorili zaujímaví spíkri na jedenástom Marketingovom štvrtku, ktorý sa uskutočnil 28. marca 2019 vo veľkej sále Tabačky. Event pravidelne organizuje spoločnosť GymBeam v spolupráci s Košice IT Valley.

Pre úspech musíte mať „dzivosť“ v srdci
Prednáškový blok otvoril Pavel Kitko zo spoločnosti Eyerim, ktorá sa zaoberá internetovým predajom okuliarov. Zastúpenie tejto firmy na Marketingovom štvrtku nebolo po prvýkrát, diváci preto vedeli, že môžu očakávať zaujímavú prednášku. Pavel rozpovedal príbeh o tom, čo stojí za úspechom spoločnosti, ktorá dnes expanduje tovar do niekoľkých krajín. V prvom rade sú to ľudia, ktorí musia mať presne určenú prácu, pretože v opačnom prípade sa môže stať, že všetci robia všetko a zároveň nikto nič. Ďalším faktorom je čas, ktorý musíte venovať ľuďom – zdokonaľujte svojich zamestnancov, robte mítingy, investujte čas rozumne. To a omnoho viac musíte urobiť pre svoju firmu, avšak nič z toho by sa nepodarilo bez lásky k práci. „Láska je jednou z najdôležitejších vecí. Máš ,dzivosť‘ v srdci pre svoju prácu?“ pýta sa Pavel Kitko. Ak ste odpovedali kladne, ste na dobrej ceste za úspechom.

Dobrá značka vie, prečo je užitočná
Veľmi zaujímavým a invenčným spôsobom o brandingu uvažuje Karel Novotný zo spoločnosti Brand Family. Na stretnutí predstavil svoju definíciu tejto marketingovej filozofie. Značka je totiž niečo, čo si firma so sebou nesie počas svojej celej existencie a je dôležité, aby ste hlavne vy rozumeli tomu, čo pre vás znamená a aké hodnoty predstavuje. Na základe definície K. Novotného by značka mala nasledovať myšlienku uspokojenie = očakávanie. V skratke – zákazníci majú isté očakávania a my im musíme poskytnúť taký produkt alebo službu, s ktorou budú spokojní. Ak sa nám to podarí, zvyčajne nastane ešte ťažšia situácia – udržať si opakovateľné uspokojenie, ba čo viac, musíme uspokojiť zákazníkov rovnako aj pri vyššej kvantite produktov. „Predávajte očakávanie, nie komoditu,“ radí Karel. Takto vaša značka nadobudne úplne iný rozmer. „Ak by ste mali vo firme tlačidlo, ktoré by ju celú „vyplo“ a vy by ste viac neexistovali, chýbali by ste niekomu? Čo by bolo to chýbajúce? Ak prídete na to, prečo budete ostatným chýbať, dostanete odpoveď na otázku, čo vás robí výnimočnými,“ uzatvára Karel Novotný.

Vernosť zákazníkom
O zákazníckych vernostných programoch hovoril Radek Hrachovec zo spoločnosti Pricewise, ktorý veľmi jasne predstavil koncepciu tejto idey. Podľa jeho názoru sa zákazníci k opätovnému nákupu nevracajú z 3 dôvodov – nemajú potrebu, nevidia dôvod alebo na obchod jednoducho zabudnú. Pre obchodníka je potrebné, aby zákazníci opäť nakupovali. Aby ste si klientov udržali, musíte tento prvotný „vzťah“ predĺžiť o ďalší nákup. Práve vernostné programy slúžia na udržiavanie vzťahov. Musia byť postavené na odmenách. „Kvôli odmene dokážeme zmeniť svoje chovanie…“ hovorí Radek Hrachovec. Ak zmeníte chovanie zákazníkov, zmeníte ich prístup a vernosť k obchodu. Najprv im však cez vernostné programy musíte ukázať, že vy ste verní im – rozdávajte a získate ich srdce.

Rocková hviezda v Košiciach
Životný štýl rockovej hviezdy a „kreatívca“ v jednom – takto sa predstavil Jord Jordan, ktorý momentálne pôsobí v reklamnej agentúre Work and Hughs. Motivačným spôsobom vyrozprával 12-ročný príbeh svojho pôsobenia vo svete reklamy a, musíme uznať, bola to celkom dobrá „rockerina“. V prvom rade chcel vždy robiť to, čo ho najviac bavilo a svoj talent mohol rozvíjať vo veľkej reklamke. Avšak len dovtedy, pokiaľ sa mu, podľa jeho slov, nestala najlepšia vec v živote – dostal výpoveď. Čas „na voľnej nohe“ využil na budovanie personálneho brandu a uvedomil si, že práca ho musí napĺňať, musí byť spokojný a ak mu neprináša radosť, odchádza. Takýmto spôsobom dával výpoveď takmer každé tri roky. Divákom poradil, aby sa neuspokojili s málom, aby robili to, čo ich baví, prekonali strach z budúcnosti a skúšali aj nepredstaviteľné.

Usporiadatelia Marketingového štvrtku každým eventom zvyšujú úroveň prednášok, budujú komunitu mladých ľudí, a tak dvíhajú povedomie o najnovších marketingových trendoch. Nasledujúci Marketingový štvrtok sa uskutoční skôr, ako sú diváci zvyknutí, preto sledujte ich stránku a nezabudnite sa zaregistrovať.

autor: Lívia Barnišinová

Pridajte komentár