fbpx
EAST MAG

Nájsť si svoj správny spoj môžete aj v leteckej doprave

Letisko Košice ponúka priame aj prestupné letecké spojenia. Od začiatku apríla 2019 sa spustilo aj nové letecké spojenie, ktoré prepája naše mesto s londýnskym letiskom Southend. Druhý odlet z britských ostrovov pilotoval Štefan Lacko z obce blízko Košíc.

Radosť z novej nízkonákladovej spoločnosti, ktorá spája Košice s hlavným mestom Spojeného kráľovstva, sa  v prípade mladého pilota stala o čosi výnimočnejšia. „Let z letiska Southend bol pre mňa osobne môj prvý let do Košíc ako pilot na Boeingu 737, navyše som na palube mal aj rodičov a sestru. Letelo sa mi super a po pristátí ma potešilo aj to, že som na letiskovej ploche stretol kopu blízkych ľudí,” hovorí pilot Štefan Lacko. Dodáva, že o tento let sa usiloval hneď, ako bol zverejnený v interných materiáloch nízkonákladovej spoločnosti už v lete 2017.

Vyžiadaný let

Popravde, odkedy som ho videl v letovom poriadku, tak som v dobrom slova zmysle otravoval firmu so žiadosťou pridelenia na tento let. Bol to tak pre mňa výnimočný let, keďže doteraz som, čo sa týka Slovenska lietal na Boeingu len do Bratislavy, aj to málokedy. Vždy sa teším z každého Slováka na palube.”

Na prvom lete do rodného mesta nechýbal ani otec mladého pilota Štefan Lacko starší, ktorý pracuje v spoločnosti GlobalLogic na pozícii Delivery Head. „Hneď ako nám oznámil, že mu pridelili tento let, tak sme celá rodina kúpili letenky na tento let Southend – Košice, pretože sme na ňom nemohli chýbať. Všetci sme na neho hrdí, lieta už od 15 rokov. Raz sa mu dokonca podarilo zohnať povolenie vziať mňa a manželku priamo do kokpitu počas letu, to bol neopísateľný zážitok.

Cesta za kariérou pilota

Štefan Lacko mladší si už ako malý chlapec zo stavebnice Lego staval lietadlá či vrtuľníky. „Od môjho prvého letu až po telefonát od spoločnosti, že ma prijímajú, to trvalo nejakých 6 rokov. Dopravný pilot musí prejsť rôznymi výcvikmi a klasifikáciami, ani vodičák nedostanete hneď aj na autobus. Po gymnáziu som vyštudoval riadiaceho letovej prevádzky na leteckej fakulte v Košiciach. Popritom som si robil samotný výcvik, prvé kroky na letisku v Bidovciach, a komplexnejšiu časť, ktorú vyžadujú viac vybavené lietadlá, som dokončil neďaleko Prahy,” spomína pilot írskej nízkonákladovej spoločnosti.

Počas svojej doterajšej kariéry letel najďalej takmer 4 000 kilometrov na trase Krakov – Kanárske ostrovy. Ako inak, odporúča leteckú prepravu každému: „Je efektívna, rýchla, bezpečná a v dnešnej dobe sú takmer všetky letiská pospájané, čiže je veľmi jednoduché nájsť správny ,spoj‘.

Štefan Lacko mladší z prvej ruky potvrdzuje, že lietadlá majú čím ďalej, tým viac automatizácie a obrazoviek. „Moderné technológie majú veľký vplyv na lietanie, aj keď ja osobne som fanúšik klasického lietadla na starších typoch lietadiel, ktoré sa už tak často na oblohe nevyskytujú. Kam sa to posunie, neviem, veď ľudstvo kedysi nemalo počítač a od jeho vývoja sa toho zmenilo toľko, že nevieme, čo nám budúcnosť prinesie,” dodáva na záver.

Edita Fabian Hilgartová

Pridajte komentár