fbpx
EAST MAG

V Košiciach vzniká nový startup s medzinárodným potenciálom

Platforma medializuj.sk vytvára priestor na novinársku otázku a fundovanú odpoveď špecialistu.

Medializuj.sk je nový projekt, ktorého cieľom je spojiť odborníkov z praxe so žurnalistickou obcou. Ide o platformu ponúkajúcu novinárom priestor na vyhľadanie odborníka, ktorý im poskytne relevantné vyjadrenie k pripravovanej téme. Výhody sú na oboch stranách komunikácie – médiá získajú kvalitné informácie a odborník zas zviditeľní seba, svoje meno či firmu a dokáže svoju znalosť.

Práca s dôveryhodnými zdrojmi a respondentmi

Aj z vlastnej novinárskej praxe viem, aké náročné vie byť dostať sa ako novinár k odborníkovi na určitú tému, čo by platforma mala uľahčiť. Zároveň je v súčasnej dobe dezinformácií a neverifikovaných výpovedí potrebné posilniť kvalitné a pravdivé informácie od ľudí, ktorí sú odborníkmi. Verím, že medializuj.sk zamedzí šíreniu hoaxov a poskytne príležitosť bezplatnej reklamy tým, ktorí majú cenné informácie, no nedostávajú dostatočný priestor,” vysvetlila zámer startupu Jana Beerová, z komunikačnej a marketingovej agentúry LEMUR.

Podobná služba efektívne funguje v Spojených štátoch amerických, no nie v Európe. Platforma bude zadarmo, aktuálne prebieha prihlasovanie odborníkov. Pilotne bude startup spustený na Slovensku a v Českej republike, potom sa plánuje jej rozšírenie do 20 krajín Európy.

Mám za sebou niekoľko projektov a nie všetky startupy vyjdú podľa predstáv. Pomer tých úspešných k neúspešným v mojom prípade je asi 1:10 a nie som zďaleka jediný, kto má podobnú skúsenosť. Najmä pri startupoch treba brať do úvahy survivor bias. Za jedným úspešným projektom stojí v tieni ďalších 50, o ktorých sa väčšina z nás nikdy nedozvie. Medializuj.sk má veľký potenciál vzhľadom na to, čo ponúka,” vyjadril sa vývojár Zsolt Szabo, jeden zo zakladujúcich členov tímu Medializuj.sk.

Natívna forma prezentácie

V roku 2018 podľa IAB Slovensko dosiahli výdavky na reklamu 128 miliónov eur len na slovenskom trhu. Táto suma stále rastie, no spolu s množstvom reklamy rastú aj adblocky či „reklamná slepota” verejnosti. Marketingovou alternatívou je natívna reklama – prirodzene vyzerajúci obsah, ktorý hneď nekričí „kúp si ma/využi naše služby”. Práve priestor v médiách a možnosť vyjadriť sa bez toho, aby si odborník musel „kupovať strany”, je to, čo ponúka medializuj.sk.

Príklady fungovania startupu

Novinár pracuje na článku o tom, ako sa vie človek bez IT znalostí zamestnať v tomto sektore. Cez medializuj.sk sa spojí s HR špecialistkou, ktorá vie poradiť začiatočnícke pozície aj rady, ako na to.  Do článku poskytne potrebné informácie a každý čitateľ článku si bude jej meno spájať s istou úrovňou profesionality.

Novinár pracuje na článku o bezpečnosti serverov. Na platforme napíše výzvu, koho hľadá. Daný IT špecialista sa s ním skontaktuje a poskytne mu svoj odborný názor, prípadne aj príklad z praxe. Odpovede novinár spracuje a uverejní v médiu, v ktorom pracuje aj s menom IT-čkára, ktorý mu pri odbornom uchopení témy pomáhal.

Patríte k odborníkom vo svojej oblasti? Máte potrebné znalosti a zručnosti, aby ste svoju prácu v IT priblížili aj širokej spoločnosti? Ak áno, registrujte sa ako odborník.

komentár: 1