Podnikatelia či zamestnanci firiem prešli kvôli pandémii na systém práce z domu. Museli si tak presunúť celú prácu domov a zvyknúť si na nové kancelárske podmienky aj vybavovanie agendy výlučne elektronickou formou. O téme elektronických služieb sme sa porozprávali s odborníkom Ľubošom Batěkom zo spoločnosti Disig a.s. Pre našich čitateľov pridal aj tipy na aplikácie, kde si zhotoviť elektronický podpis.
Akú agendu môžu podnikatelia vybaviť elektronickým podpisom (s kvalifikovaným certifikátom) z domu?
Je možné podpisovať akékoľvek dokumenty v elektronickej forme, kde nie je legislatívou predpísané, že musí ísť o písomnú formu na pevnom nosiči (papier). Ide prakticky o všetky dokumenty, ktoré sa zvykli podpisovať v papierovej forme. Teda napr. faktúry, zmluvy a ich dodatky, personálne dokumenty. Tiež rôzne podania pre potreby orgánov verejnej moci – obchodný register, finančné riaditeľstvo, katastrálne konanie, podania na súdy atď. Efektívnou investíciou sa preto v tomto smere stávajú softvérové riešenia určené k vyhotovovanie elektronických podpisov/pečatí. Tie zabezpečia, že konateľ spoločnosti, alebo iní zamestnanci, ktoré tieto dokumenty podpisujú, budú mať k dispozícii nástroj, ktorý im zabezpečí, že podpísaný dokument bude mať formu akceptovateľnú v rámci celej EÚ.
Pridajte komentár