Železnica, ktorej „velí“, je technickým unikátom a naozajstným skvostom, ktorý nemá konkurenciu. Pod krídla si ju s Petrom Kočiškom a partiou nadšencov vzal pred 14 rokmi a odvtedy jej sláva výrazne stúpa. Aké to však v skutočnosti je mať pod palcom v dnešnej dobe atrakciu, ktorá je kultúrnym dedičstvom, no nie sú na ňu financie? A čo pri nej Ľubomíra Lehotského stále drží a núti nevzdať to?
Keď ste železničku pred 14 rokmi preberali, bola tu jedna unimobunka, koľajnice zarastené v tráve a k dispozícii iba tri vagóniky a jeden parný a jeden motorový rušeň. Manuálne ste si všetko museli zrejme riadne odpracovať.
Manuálna práca je tu výrazne prítomná doteraz. To by nás však ani tak nezaťažovalo, ale extrémne pribudlo byrokratickej práce, čo je až neuveriteľné. V prvých dvoch rokoch sme mali 2 šanóny, dnes ich máme sto. Je neuveriteľné, ako sa v tomto štáte pristupuje k pamiatkam, doprave, železnici, nadšeniu niečo budovať… Je to skrátka neuveriteľné!


















V letech 1979-81 po dobu vojny jsme touhle železnicí jezdili na Bankov na pivo. někdy v létě 80 jsme před cestou domů dostali nápad, že pomočíme výhybku. tenkrát nám to přišlo jako dobrá akce. Dnes se trochu stydím.