EAST MAG
tencent

Tencent zarobil v minulom roku 32,94 miliardy dolárov. Predbehol Sony i Microsoft

Čínska videoherná a mediálna spoločnosť Tencent zaznamenala v roku 2021 čisto z videoherného priemyslu zisk v prepočte 32,94 miliardy dolárov. Oproti predchádzajúcemu roku zaznamenala táto spoločnosť nárast zisku z gamingu o 9,9%.

Pred pár mesiacmi otriasla videoherným priemyslom správa o akvizícii Activission Blizzardu Microsoftom, napriek tomu je však stále iba na treťom mieste, čo sa videoherných spoločností týka. Microsoft nešpecifikuje v svojich reportoch zisk čisto z videoherného priemyslu, vieme ale, že jeho hlavný ťahúň Xbox mal v 2021 zisk 16,28 miliardy USD.

Na druhom mieste v rebríčku videoherných gigantov sa nachádza odveký rival Microsoftu, Sony. Minuloročný zisk tejto spoločnsosti sa vyšplhal na enormných 24,87 miliardy dolárov, na vedúci Tencent je to však stále o približne 8 miliárd menej.

Prvenstvo Tencentu prichádza samozrejme z viacerých zdrojov. Jednou z najpopulárnejších hier Tencentu ako takého je PUBG, či jeho mobilná verzia. Väčšina zisku Tencentu ale prichádza z jeho odkúpených štúdií.

Riot Games sa za 2021 môže pýšiť seriálom Arcane spojeným s hrou League of Legends, ktorá je takisto nesmierne populárna na ešportovej scéne. Nie je to ale jeho jediná hra, darilo sa napríklad aj Valorantu.

tencent

Supercell (84% podiel), ktorý Tencent takisto odkúpil je stále mimoriadne zárobkový na poli mobilných hier vďaka Brawl Stars, Clash of Clans či Clash Royale.

Epic Games (40% podiel) prilieva do ohňa ziskov svojim Fortnitom, Funcom napríklad single-playerovkou Dune. Čiastočne Tencent takisto disponuje napríklad gigantom Activission Blizzard (5%), Ubisoftom, Discordom, Robloxom alebo aj českým štúdiom Bohemia Interactive.

Napriek takýmto číslam však môžeme v prípade Tencentu konštatovať najhorší kvartál jeho histórie. V závere roka 2021, kedy bol jeho rast pomalší najmä kvôli obmedzeniam čínskej vlády voči hraniu videohier mladistvými

Pridajte komentár