fbpx
EAST MAG
autobus polep Lemur
Foto: Duálne IT vzdelávanie

Stretli ste už v uliciach Košíc svietiaci magnetový autobus s originálnym dizajnom?

Málokto má presný prehľad o tom, čo všetko má pod palcom komunikačná a marketingová agentúra. Dobré vzťahy s médiami sú samozrejmosťou, zviditeľňovanie firiem denným chlebíkom. Z času na čas sa pritrafí aj nejaká „lahôdka“, ktorá nadchne, vypne k výnimočnému výkonu a očarí aj dlhoročných profíkov. Ako naposledy vytvorenie celopolepu na autobus MHD pre Duálne IT vzdelávanie – Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia, ktoré realizovala agentúra LEMUR.

V uliciach Košíc tak môžete aktuálne stretávať vozidlo hromadnej prepravy, ktoré jednoducho nejde prehliadnuť. A to nielen vďaka naozaj svietiacej magentovej farbe, ale i pre originálny dizajn, ktorý na autobus „zapasoval“ priam dokonalo.

Všetky nápady „pritiahnuté za vlasy“ klient ocenil

Prvotný nápad stvárniť „harmoniku“ autobusu vo forme peňaženky skrsol v hlave marketingovej špecialistky Simony Ďurkovič z agentúry LEMUR. Hoci úprimne priznala, že doposiaľ veľa podobných požiadaviek nerealizovala, pustila sa do toho veľkým nadšením. „Bol tu však, samozrejme, aj rešpekt, že chceš vytvoriť niečo, čo by upútalo, bolo vtipné a zároveň aby aj klient bol spokojný a aby sa to páčilo okoliu. Sadli sme si s grafickou dizajnérkou Lenkou, pobrainstormovali, vymysleli niekoľko návrhov a predstavili ich klientovi. Musím však povedať, že všetky naše návrhy boli „pritiahnuté za vlasy”. Ale všetky sa páčili! Vyhrala však peňaženka,“  objasnila Sim, ako ju familiárne volajú kolegovia.

Foto: Duálne IT vzdelávanie

Niečo iné, čo je mimo komfortnej zóny

Simona upresnila, že prvotným zadaním klienta bolo vytvoriť niečo iné ako bežný obyčajný polep. „Už len to že, má klient vo vizuáli nosnú magentovú farbu, ktorou je teraz potiahnutý celý bus, dokáže upútať pozornosť, avšak potrebovali sme to  doplniť čerešničkou na torte, a to sa nám asi – vzhľadom na spokojnosť klienta – podarilo.“ Ako dlhoročná špecialistka má rada zadania, pri ktorých klient vie, čo chce a srší z neho energia. To sa potom vraj skvelo pracuje. „Mám rada, ak sa klient nebojí povedať svoju predstavu a nemá zábrany ísť do niečoho iného, výnimočného. Potom je už len potrebné zladiť si energiu a vymýšľať. Dôležité je sadnúť si s kolegom/kolegyňou, porozprávať sa čo a ako, čo by sa dalo a čo už nie a potom je všetko jednoduchšie,“ dodáva Simona.

Art dizajnérka Lenka: Potrápili okná aj spájanie plechov

Pod samotný grafický dizajn sa podpísala Art dizajnérka Lenka Bollová. Tá spoluvytvárala samotný návrh a následne ho realizovala. „Mali sme šťastie, že sme mali k dispozícii “blueprint” autobusu – to je technický súbor, kde sú rozkreslené všetky časti autobusu v určitom pomere. Ja som potom pripravovala návrhy do rozkreslenia samotného autobusu. V rámci návrhu bolo potrebné myslieť aj na vymeriavanie v tom zmysle, aby grafika a texty nezasahovali do častí, kde sa spájajú okná a plechy, aby nevznikali deformácie a všetko bolo čitateľné,“ prezradila Lenka.

Priznala sa, že mala stresy z toho, či všetko nastavila správne a tlač dopadne podľa jej predstáv. Všetky obavy však opadli, keď v uliciach uvidela autobus na vlastné oči. „Je to úžasný pocit. Vždy ma zahreje pri srdci, keď ho vidím – nedá sa prehliadnuť 😀 Páči sa mi, keď niekde idem a vidím výsledok svojej práce, a hlavne, keď na ňu dostávam pozitívne ohlasy.“

Pridajte komentár