fbpx
INDEX MAG
Reklama na Google. Zdroj: Freepik
Zdroj: Freepik.com

Reklama na Google – kde všade ju môžete umiestniť?

Keď sa povie reklama na Google, všetci si predstavíme  najobľúbenejší prehliadač a prvé tri linky, pri ktorých svieti slovo Reklama. To však zďaleka nie je jediná možnosť prezentácie vašej značky alebo produktu. Reklama na Google zahŕňa aj YouTube, miesto pre reklamu na webových stránkach a sociálnych sieťach.

Čo je Google reklama a oplatí sa? 

Google reklamu rozdeľujeme do niekoľkých kategórií podľa toho, kde a potenciálnym zákazníkom zobrazuje. Umožňuje podnikateľom umiestňovať svoje produkty a služby prostredníctvom rôznych formátov. Má veľa podôb a preto sa jednoznačne oplatí, keďže sa dokáže dokonale prispôsobiť rôznym formám biznisu a podnikania. Jej výhodou je, že takmer všetky kanály sú prepojené. Inzerovanie v jednej časti môže mať presah aj do iných kanálov.

Search ads – Reklama vo výsledkoch vyhľadávania

Ide o formu reklamy, ktorá je čisto textová a zobrazuje sa vo výsledkoch vyhľadávania pomocou kľúčových slov. Ide teda o odkazy na stránky, napríklad e-shopy, ktoré sa vám zobrazia, keď do vyhľadávača zadá potenciálny zákazník kľúčové slová toho, čo potrebuje. Teda vďaka správne zvoleným kľúčovým slovám sa vaša reklama zobrazuje relevantným zákazníkom. Search ads sú väčšinou úspešnejšie v počte kliknutí ako napríklad bannery na webových stránkach, pretože sa zobrazujú ľuďom, ktorí aktívne hľadajú nejaký produkt alebo riešenie svojho problému.

Display ads – Bannerová reklama na weboch 

Bannerová reklama je vizuálna reklama, ktorá sa dá umiestniť na rôznych weboch a prilákať tak nových zákazníkov na stránku klienta. Pri jej vytváraní sa snažíme zacieliť na konkrétne typy ľudí, ktorí by mohli mať záujem o vaše podnikanie. 

Veľa ľudí na tieto reklamy nekliká, preto sa grafické reklamy sú lepšie na budovanie značky a povedomia o nej. Často sa používa aj na tzv. remarketing, čiže spätné inzerovanie potencionálnych zákazníkov, ktorí už majú skúsenosť s danou spoločnosťou. Napríklad v minulosti navštívili váš web, objednali si produkt a podobne.

Typy bannerov na Google 

Ako reklama na Google vo forme banneru má tieto podoby:

  • Grafické bannery – ide o kombináciu obrázkov a textu prezentujúceho určitú značku.
  • Animované bannery – sú taktiež predovšetkým grafické, ale pohyblivé. Preto prilákajú viac pozornosti.
  • Interaktívne bannery – zapájajú užívateľa tým, že mu ponúkajú krátku hru a podobne. Až potom mu ponúkajú produkt. 
  • Textové bannery – ich obsah tvorí text, ktorý si môžu užívatelia internetu prečítať. Zvyčajne je veľmi krátky.
Zdroj: Freepik.com
Zdroj: Freepik.com

Video ads – Video reklama na YouTube 

Video reklama sa zobrazuje vo videách na YouTube. Nakoľko až 63% všetkých používateľov pravidelne sleduje YouTube, je to skvelá príležitosť ako osloviť ľudí vo voľnom čase, keď sa venujú činnosti, ktorá v nich vyvoláva pozitívne emócie.

Formáty video reklamy na YouTube 

Reklamy na YouTube môžu mať tieto podoby:

  • Nepreskočiteľná reklama – zobrazuje sa pred prehratím videa, trvá niekoľko sekúnd a užívateľ ju nemôže preskočiť, musí si ju pozrieť celú.
  • Preskočiteľná reklama – trvá zvyčajne dlhšie (napríklad minútu). Po piatich sekundách ju môžete preskočiť.
  • Mikrospot reklama – prehráva sa pred videom, trvá 5-6 sekúnd a nedá sa preskočiť.
  • Out-stream reklama – prehrávajú sa bez zvuku a užívateľ má možnosť na nich kliknúť a vypočuť si ich obsah. 

Shopping ads – Nákupné kampane

Ide o ponuku produktov zákazníkom práve keď nakupujú. Zobrazí im obrázok spolu s názvom, cenou, názvom obchodu a prípadne aj s recenziami zákazníkov, ktorí ho už kúpili. 

Performance ads – Kampane zamerané na výkon

Performance ads alebo tiež nazývaná výkonnostná reklama je zameraná na dosiahnutie maximálneho úspechu reklamných kampaní. Hodí sa, keď sa vám nechce trápiť s nastavením, cielením a cenami za kliknutie. Tento druh reklamy je zacielený na konkrétne výsledky. Umožňuje využívať všetky druhy Google reklamy v jedinej kampani. Spúšťajú všetky typov kampaní z jedného miesta a je možné maximalizovať ich výkonnosť pomocou machine learning. 

Local Campaign – Lokálne kampane 

Lokálne reklamy slúžia pre konkrétne kamenné predajne, pre ktoré nemá zmysel inzerovať napríklad na zahraničných webových stránkach. Local Campaign je navrhnutá tak, aby vám pomohla nájsť zákazníkov kdekoľvek na Slovensku a presvedčila ich k návšteve vašej kamennej prevádzky či showroomu.

Certifikát “Partner Google” – nechajte to na odborníkov 

Úspešnú PPC reklamu vám zaručia odborníci, teda profesionálny marketéri, ktorí majú skúsenosti a vyznajú sa v danej problematike. Môžete využiť aj služby reklamnej agentúry, ideálne s certifikátom „Partner Google“, ktorý je zárukou kvality a odbornosti. Tento certifikát je uznaním, že agentúra vytvára úspešné reklamné kampane. Ide o akési potvrdenie od Google, že dodávame kvalitné služby. Vďaka tomu sú pre takto ocenenú agentúru dostupné dáta a informácie, ku ktorým nie je bežný prístup.

Pridajte komentár