EAST MAG
3 rady, ktoré váš e-shop posunú k víťazstvu ceny ShopRoku
Zdroj foto: bart.sk

3 rady, ktoré váš e-shop posunú k víťazstvu ceny ShopRoku

O eshop Zachej.sk sa staráme už 10 rokov. Najskôr sme na ňom zmazali technologický dlh, potom preň našli najefektívnejší framework a následne zrealizovali veľký redizajn. Popritom všetkom navyše prebiehalo aj nasadzovanie nových funkcionalít, ktoré pokračuje dodnes. A hoci je takýto intenzívny vývoj náročný, stojí za to. Výsledkom našej práce je totiž, okrem spokojného klienta a jeho zákazníkov, aj 8 nominácií obchodu na cenu ShopRoku. Tri z nich dokonca eshop premenili na zlato.

Čo radíme eshopom, aby mohli dosiahnuť podobné výsledky? Spísali sme pre vás tri tipy. A ak chcete vedieť viac, odporúčame vám prečítať si našu najnovšiu prípadovú štúdiu. Odhaľujeme v nej viacero tajomstiev úspechu eshopu Zachej.sk.

1. Stavte na stabilný IT tím

Vymyslieť novú funkcionalitu a potom nájsť programátora, ktorý vám ju nakódi, nahodí a rovno aj vyfakturuje, nie je vôbec náročné. Stačí zaloviť v jednej z overených facebookových skupín. Existuje tu však isté riziko. Takéto spolupráce sú často nebezpečné a náročné na komunikáciu. Vývojárovi treba totiž poskytnúť prístup k zdrojovému kódu projektu, vysvetliť technologické pozadie, predstaviť cieľovú skupinu používateľov, otestovať kompatibilitu… A zároveň mu veriť, že projekt neokopíruje a nepredá niekomu ďalšiemu. 

So stabilným tímom celý tento proces odpadá. Projektu sa venuje vždy jedna alebo viac zodpovedných osôb, ktoré dokonale poznajú web či eshop zvonka i zvnútra. Vedia, čo sa na ňom kedy robilo a prečo, komu je určený a kam smeruje. Pri požiadavke na každý nový doplnok vedia zodpovedne zanalyzovať, či a za koľko sa dá nasadiť, aj ako ho zladiť so zvyškom projektu. V prípade kritických situácií tak máte istotu, že tu stále bude niekto, na koho sa môžete obrátiť. Vďaka dokonalej znalosti projektu navyše dokážu “vaši vlastní ajťáci” opraviť prípadné chyby oveľa rýchlejšie. A zároveň pre vás ochotne navrhnú aj to, ako sa vyhnúť ďalším.

My na projekte Zachej.sk odpracujeme 160 hodín mesačne. Časť z nich venujeme analýze nových požiadaviek, časť samotnému programovaniu a zvyšok ide na komunikáciu, ktorá prebieha prakticky neustále. Aj vďaka tomu dokáže eshop svojim návštevníkom ponúknuť vždy lepší nákupný zážitok prakticky každý mesiac.

2. Buďte aktívni

Vývoj projektu Zachej.sk vedie od roku 2019 developerka Bianka. Keď sme sa jej opýtali, vďaka čomu podľa nej eshop zbiera víťazstvá, nerozmýšľala ani sekundu. Povedala: proaktivita klienta. 

Ako už 10 rokov vyvíjame eshop, ktorý pravidelne víťazí v súťaži ShopRoku?
3 rady, ktoré váš eshop posunú k víťazstvu ceny ShopRoku
Zdroj foto: bart.sk

„Jozef Ring, majiteľ eshopu, predtým pracoval v oblasti tvorby webstránok. Má teda výborné technologické pozadie a rozumie, prečo a ako veci v IT svete fungujú. Čo je však dôležitejšie sú jeho nápady. Stále vymýšľa nové funkcionality, počúva spätnú väzbu svojich zákazníkov a snaží sa na ňu reagovať, sleduje trendy aj konkurenciu a má jasne zadefinované priority a ciele. Navyše, vždy promptne reaguje na naše doplňujúce otázky, rieši komunikáciu s externými dodávateľmi a niekedy ochotne zastreší aj testovanie. Je vidieť, že mu naozaj záleží na eshope aj spokojnosti ľudí, čo na ňom nakupujú,“ vysvetlila Bianka bližšie.  

Práve vďaka Jozefovi a jeho proaktivite za 10 rokov našej spolupráce vývoj ani na chvíľu nezastal. Zoznam úloh máme stále plný a eshop rastie pred očami nielen z pohľadu kódu, ale aj jeho ponuky. Aj preto sa zákazníci do obchodu radi vracajú. Takmer vždy ich čaká nejaká zaujímavá novinka. 

3. Vyškoľte svojich zamestnancov

Zachej.sk má 6 interných zamestnancov, pričom 2 z nich pracujú na podpore. Na eshop s ročnou expedíciou 30 000 kg kníh sa to zdá byť málo, no dôležitejšia, než kvantita, je kvalita. 

Všetci pracovníci totiž skvele poznajú ponuku obchodu a sú profesionálne vyškolení. Vďaka tomu dokážu poradiť komukoľvek, kto má o nákup záujem, no potrebuje s ním pomôcť. K dispozícii sú nielen na bežne využívanom online chate, ale aj na sociálnych sieťach či telefónnej linke. Popritom sú zamestnanci aj autormi blogov a hodnotení, ktoré pomáhajú čitateľom sa v ponuke produktov jednoduchšie zorientovať. My sme nedávno navyše blog prepojili so systémom eshopu tak, aby sa články súvisiace s produktom zobrazovali priamo v jeho detailoch. 

Toto všetko je dôvodom, prečo sa z “obyčajných” záujemcov o nákup na Zachej.sk tak rýchlo stávajú verní zákazníci. Vedia, že na druhej strane obrazovky je vždy niekto, komu na ich spokojnosti naozaj záleží.

Úspech eshopu stojí a padá na ľuďoch

Chcete, aby váš eshop predával a navyše ešte aj vyhrával ceny? Bez vašej snahy a spolupráce s tými správnymi ľuďmi to nepôjde. Hoci sa zdá, že v online svete je všetko anonymné a digitálne, v pozadí sú ešte stále reálne osoby. Práve ich záujem a znalosti dokážu odlíšiť váš projekt od konkurencie, zaujať potenciálneho zákazníka a premeniť ho na toho skutočného. A kto vie, možno vám títo spokojní nakupujúci zanechajú na Heureke toľko 5-hviezdičkových recenzií, že vás víťazstvo najbližšej ceny ShopRoka neminie.

bart.sk

Už viac ako 25 rokov vytvárame digitálne produkty v oblasti zdravia, športu a e-commerce. Vyvíjame moderné riešenia, ktoré zlepšujú kvalitu nášho života. Objavujeme nekonečné možnosti v online priestore, vychádzame z dlhoročných skúseností a spoločne tvoríme produkty, ktoré reagujú na potreby našich klientov, a to s ohľadom na ich rast a prosperitu. Pôsobíme v Košiciach a s viac ako 50 členným tímom ponúkame služby v oblasti dizajnu, e-commerce implementácie, agilného vývoja a kontinuálnej podpory.

Viac info na bart.sk

Pridajte komentár