EAST MAG
Nadjazd-nad-zeleznicnou-tratou
Foto: zdroj PSK

Kraj zrekonštruuje prešovský most Lesík delostrelcov

Za osem mesiacov bude nad železničnou traťou na Lesíku delostrelcov stáť nový oceľový most. Jeho výstavbu zrealizuje Prešovský samosprávny kraj, ktorý na impozantnej stavbe preinvestuje takmer štyri milióny eur.

Dlho očakávaná rekonštrukcia mosta č. M5833 pri Lesíku delostrelcov sa začne už v najbližších dňoch. Pôvodný 56- ročný most nahradí úplne nový oceľovo-betónový most s oblúkom. Práce v hodnote viac ako 4 milióny eur sa začnú v polovici marca, financovať ich bude Prešovský samosprávny kraj (PSK).

REKLAMA
Zdroj: archív PSK

„Po náročnom procese príprav spúšťame v Prešove významnú investičnú akciu, jednu z najväčších a najočakávanejších v krajskom meste. Prinesie jednak kvalitu, ale aj komfort a najmä zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky v jednom z najvyťaženejších a najfrekventovanejších úsekov, ktorý má pre mesto strategický význam. Áno, z pohľadu dopravy a plánovaných obmedzení budú mesiace, ktoré máme pred sebou, veľmi náročné, ale výsledok štvormiliónovej investície do obnovy tunajšej cestnej infraštruktúry bude stáť za to. Lesík delostrelcov bude mať do konca tohto roka nový moderný most, nové cyklistické  lávky, osvetlenie aj opravenú cestu,“ povedal dnes na prvom kontrolnom dni k začatiu stavebných prác predseda PSK Milan Majerský.

Obchádzky a presmerovanie dopravy

Osemmesačná prestavba frekventovaného mosta, ktorý je zaradený podľa stavebno-technického stavu v stupni veľmi zlý (STS 6), bude zahŕňať i úpravu cesty a jeho súčasťou bude tiež chodník pre peších a cyklistov, ktorý nahradí terajšie lávky pre chodcov. Tie mesto pre zlý stav uzatvorilo už pred troma rokmi.

„Lávky pre peších sme museli z bezpečnostných dôvodov uzavrieť už takmer pred troma rokmi. Mesto malo k dispozícii aj projektovú dokumentáciu na búracie práce, avšak chýbali peniaze na samotnú rekonštrukciu. Riešenie sme našli v krajskom zastupiteľstve, kde sme s kolegami poslancami zahlasovali za komplexnú rekonštrukciu, ktorej súčasťou budú aj  lávky pre cyklistov a peších. Ide o najefektívnejší spôsob, pri ktorom ušetríme čas aj peniaze. V rámci spoluúčasti uhradí mesto Prešov z vlastného rozpočtu búracie práce na lávkach v hodnote približne 119-tisíc eur. Úlohou mesta bude zároveň premyslieť systém dočasných obchádzok a presmerovania dopravy, ktoré si tieto práce vyžiadajú. Čakajú nás náročnejšie mesiace, ale verím, že my, Prešovčania, ich zdoláme s rovnakou dávkou trpezlivosti, ako sme zvládli napríklad rekonštrukciu mosta na Škultétyho ulici,” povedal primátor mesta Prešov František Oľha.

Foto: archív PSK

Práce budú rozdelené do štyroch etáp, pričom prvá začne už v polovici marca a potrvá do konca apríla. Zahŕňať bude preložku existujúcich inžinierskych sietí. Druhá fáza sa sústredí na demoláciu mosta nad železničnou traťou, ktorá potrvá zhruba 22 dní. Treťou fázou sa založia nové opory a začne sa výstavba spodnej časti. Posledná, štvrtá fáza, ktorá by mala trvať tri mesiace, sa bude montovať nová oceľová konštrukcia.

S prácami budú spojené aj výrazné dopravné obmedzenia, ktoré sa dotknú širokej motoristickej verejnosti. Len teraz prejde cez most denne 22-tisíc áut a 430 spojov regionálnej autobusovej dopravy.  Pre peších bude osadená dočasná lávka.

Nový most s oceľovým oblúkom bude mať dĺžku 31 metrov a šírku 23 metrov. Chodník pre peších a cyklistov bude v dĺžke 133 metrov. Projektantom stavby je Dopravoprojekt a.s. a zhotoviteľom je Metrostav DS a. s. Práce majú byť dokončené v októbri tohto roka. Celková výška finančných nákladov na rekonštrukciu predstavuje 4 076 400,98 eur, pričom Prešovský samosprávny kraj vynaloží 3 957 042,96 EUR. 

Pridajte komentár