fbpx
EAST MAG
AjTyvIT_ScratchMatch
Foto: archív organizátora

Talent, odvaha a cieľavedomosť! Finále súťaže Scratch Match predstavilo nádejné mladé programátorky

Do ôsmeho ročníka súťaže, ktorej hlavným cieľom je motivovať dievčatá na základných školách k objavovaniu sveta technológií, sa prihlásilo spolu 42 individuálnych súťažiacich a 9 tímov dievčat vo veku od 8–15 rokov. Súťaž organizuje Aj Ty v IT a dievčatá v nej zápolia v dvoch vekových kategóriách – od osem do jedenásť rokov a od dvanásť do pätnásť rokov prostredníctvom hier, príbehov a animácií vytvorených v programovacom jazyku Scratch.

Spektrum tém prihlásených projektov bolo rôznorodé: od starostlivosti o virtuálne zvieratko až po premyslený zber žiab, akúsi hernú simuláciu každoročnej dobrovoľníckej aktivity školákov, pomáhajúcich žabám bezpečne prejsť cez cestu. Medzi hrami zažiarili aj vlastivedné, vedecké a kultúrne témy či dobrodružstvá pri plnení úloh v Egype alebo pri pátraní po stratenej AVE. Tá je zároveň symbolom súťaže a virtuálnym avatarom hier, vytvoreným v programe Scratch.

Súťažiace dievčatá a tímy v prihlásených prácach predviedli nielen svoje inovatívne nápady, ale aj obdivuhodné technické zručnosti: „Je skvelé vidieť, ako z roka na rok narastá záujem dievčat o súťaž Scratch Match a spolu s ním rastie aj počet a kvalita prihlásených súťažných projektov,“ konštatuje hrdo po sobotňajšom vyhlásení výsledkov obzvlášť silného ročníka riaditeľka Aj Ty v IT Petra Kotuliaková.

Foto: archív organizátora

Zásluhu na tom, že v tomto ročníku mohla odborná porota vyberať až z 51 prihlásených projektov patrí partnerom súťaže . spoločnostiam  Accenture, Deutsche Telekom IT Solutions, Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie a EPAM, ktorým záleží na podpore vzdelávania a raste talentov dievčat.

Pre tých, ktorí sa zatiaľ so Scratchom nestretli, ponúklo Aj Ty v IT online workshopy a workshopy a školách, prostredníctvom ktorých tento rok  vyškolilo  až 650 dievčat z celého Slovenska.

Vízia občianskeho združenia Aj Ty v IT sprístupňovať digitálne zručnosti a cestu do IT ženám a dievčatám sa aj takouto interaktívnou a zábavnou formou postupne pretavuje v realitu.

Vyhodnotenie

Porota v zložení Petra Rejchrtová zo spoločnosti Accenture, Ladislav Kočiš z Deutsche Telekom IT Solutions, Matej Štefánik z Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie a Mária Štefanková z Aj Ty v IT vybrali zo všetkých prihlásených prác víťazné:

V kategórii staršie dievčatá jednotlivkyne zvíťazila Viola Lepejová s hrou Super Tic Tac Toe, ktorá sa súťaže zúčastnila už po tretíkrát a v tomto roku zabodovala s vylepšenými piškvorkami. Porota udelila druhé miesto v rovnakej kategórii Hanke Hvolkovej za hru Science Quest a dve tretie miesta za hru Tablet Simulator pre Barboru Cichú a Rebeku Samekovú za hru Prvá pomoc.

Z tímových prác v kategórii starších dievčat sa k prvému miestu preprogramovali Lea Kőmívesová, Emma Nagy a Liliana Žatková, ktoré sa pohrali s témou Mačky Egypta.

Foto: archív organizátora

Na druhé miesto sa s hrou Villafi prebojovala trojica Szófia Sántha, Lilla Bezák a Vivien Danielle Schlosser a tretie miesto patrí tímu v zložení Edit Cehelská, Zita Bánóová a Júlia Ádámová s hrou MSGA girl.

Najlepšie umiestnenie v kategórii jednotlivkýň medzi mladšími dievčatami získala Dorota Cibulová za hru Cesta na koncert, v ktorej oživila legendárnu skupinu The Beatles. Druhé miesto za hru Moje zvieratko získala Adela Mária Danková a z tretieho miesta sa tešila Mária Olahová so svojou hrou Slepé mapy.

V kategórii mladších tímov si 2. miesto za hru Pekárôčky odniesla Nela Slivková, Hana Tonhauserová a Eser Jaroslava Švirlochová a tretie miesto patrí Nele Šimuničovej, Kristíne Mrázovej a Viktórii Bubničovej za hru Stupavské trio.

Občianske združenie Aj Ty v IT vzniklo v roku 2012 s cieľom motivovať a podporovať dievčatá a ženy v oblasti informačných technológií. Zámerom združenia, vyjadrenom mottom „Technology has no gender“, je dosiahnuť, aby ženy nezostali na okraji, ale stali sa priamou súčasťou technologickej budúcnosti. Združenie svojimi aktivitami búra spoločenské stereotypy o pôsobení žien v IT, venuje sa budovaniu komunity a vzdelávaniu dievčat od 8 rokov, cez stredoškoláčky až po špeciálne kariérne programy určené pre dospelé ženy. Spolupracuje tiež s IT fakultami vysokých škôl. Od jeho vzniku absolvovalo jeho vzdelávacie aktivity viac ako 44 tisíc žien a dievčat.    

tlačová správa

Pridajte komentár