Len za posledné tri roky sa využitie umelej inteligencie v maloobchode dramaticky zvýšilo. Podľa Grandview Research sa celková veľkosť trhu s umelou inteligenciou v maloobchode v roku 2024 odhadovala na 11,61 miliardy dolárov a očakáva sa, že v rokoch 2025 až 2030 bude CAGR (zložená ročná miera rastu) rásť tempom 23 % ročne.
Využívanie umelej inteligencie v Európe tiež rastie, keďže v roku 2024 využívalo AI 17 % tunajších firiem, a aj keď na Slovensku bol tento podiel nižší, približne 11 %, v porovnaní s rokom 2023 to stále predstavovalo nárast o vyše tri percentuálne body.
Spoločnosť GlobalLogic identifikovala šesť výhod, ktoré umelá inteligencia prináša firmám prechádzajúcim transformáciou:
1. Personalizácia maloobchodu
Personalizácia na báze AI umožňuje maloobchodníkom poskytovať zákazníkom personalizované zážitky. Napríklad riešenia využívajúce strojové učenie môžu klientom odporúčať produkty na základe kombinácie ich predošlého správania a vyhľadávania v reálnom čase, a zároveň monitorovať stav zásob. Umelá inteligencia sa dá využiť aj pri vernostných programoch, keďže dokáže navrhnúť promo akcie s najvyššou pravdepodobnosťou využitia zo strany zákazníkov, čím sa zlepšuje angažovanosť zákazníkov aj návratnosť prostriedkov investovaných do takejto kampane.














Pridajte komentár