Spoločnosť ZOOM vyvíja samostatnú WFO platformu postavenú na natívnom cloude. Počíta s možnosťou nasadenia kdekoľvek bez upísania sa poskytovateľovi.
Softvérová firma ZOOM, ktorá má pobočku v Košiciach, investovala obrovské množstvo úsilia, výskumu, navrhovania, vývoja a testovania do natívne cloudovej platformy. Tá je navrhnutá tak, aby všetky firemné produkty zabezpečovali maximálnu flexibilitu hostingu pre zákazníkov.
Natívna platforma dostala názov Elevēo a na jej rozhraní je postavený aj nový produkt WFM.
Prvá lastovička natívneho produktu
Ide o prvý produkt, ktorý bude využívať nové vzory a rozhrania správy používateľov. Prvý plne kontajnerový produkt spoločnosť ZOOM vybudovala od nuly. Produkt WFM je jednoduchý a efektívny.
„Hnacím motorom našej platformy, z ktorého som skutočne nadšený, je testovanie nášho mosta k natívnemu cloudu, keďže je to základ pre mnoho budúcich funkcií a ponúk. Po mesiacoch tvrdej práce sme na Elevēo spustili prvý natívne cloudový produkt – Elevēo WFM. Ako je zvykom v agilných softvérových spoločnostiach, okamžite po jeho rozbehnutí sme urobili retrospektívu aj plány na zlepšenia, ktoré budeme realizovať v ďalších cykloch,“ vyjadril sa Alexander Iván, Engineering Director.
Tím firmy ZOOM sa s dizajnovými princípmi natívneho cloudu oboznámil vďaka službe AWS Cloud. Testoval na nej architektonické vzory, technológie, implementácie a procesy v oblasti natívneho cloudu.
Integrácia analytiky výkonnosti
„To, čo sme sa v tomto priateľskom a prístupnom prostredí naučili, je neoceniteľné. Naši inžinieri rýchlo nabehli na nové koncepty a vyskúšali rôzne konfigurácie virtuálneho serveru pre nový stack. Ako sa stáva pri všetkých nových veciach, niektoré koncepty fungovali podľa očakávaní, kým iné nás prekvapili. Vďaka dokumentácii a podpore v rámci AWS sme však dokázali vybudovať základy a cestu k úspechu,“ spomína A. Iván.
Cloudové prostredia sú pre kontaktné centrá skutočnou možnosťou pre nasadenie WFO softvéru spolu s platformou AWS. Preto si ZOOM vybrala na overovanie konceptu a budovanie vlastného produktu práve AWS.
„Krátko potom sme na AWS zverejnili ponuku analytiky výkonnosti (ZOOM Performance Analytics, skrátene ZPA) a oznámili jej integráciu do našej najvýznamnejšej WFO platformy pre Amazon Connect vrátane možnosti stanovenia ceny za minútu (pay per minute – PPM).“
Konečným cieľom spoločnosti ZOOM je vyvážiť infraštruktúru verejných poskytovateľov cloudových služieb, hostovaných dátových centier a on-premise hardvéru a ponúknuť zákazníkom a podnikom samostatnú platformu, ktorá sa dá nasadiť kdekoľvek. S možnosťou využívania výhod – škálovateľnosť, elasticita, bezpečnosť, spoľahlivosť, aktualizácie neprerušujúce beh systému a otvorený ekosystém API bez upísania sa poskytovateľovi.
[…] veľké je zaostávanie slovenských firiem vo využívaní cloudu. Kým napríklad vo Fínsku odoberá IT kapacity zo vzdialených dátových centier polovica a vo […]