fbpx
EASTMAG
aj ty v it

Štartuje súťaž v kreatívnom programovaní dievčat

Už po štvrtý raz vyhlasuje občianske združenie Aj Ty v IT, v spolupráci so spoločnosťami Accenture Slovensko a SAP, celoslovenskú súťaž v kreatívnom programovaní dievčat SCRATCH MATCH.

Do zápolenia o najoriginálnejšiu hru, animáciu alebo príbeh vytvorené v jazyku Scratch sa môžu zapojiť dievčatá vo veku 8 až 15 rokov. Uzávierka prihlášok je 13. marca. Pre záujemkyne, ktoré sa s týmto programovacím jazykom ešte len zoznamujú, ponúka združenie otvorené workshopy v Žiline, Banskej Bystrici a Košiciach.

Ponúkajú vlastnú kreatívnu skúsenosť

Programátorskú súťaž Scratch Match vyhlasuje Aj Ty v IT so zámerom pritiahnuť dievčatá k technológiám a ukázať im, že aj kódovanie vie byť zábavné. „Najlepším spôsobom, ako  dievčatám IT priblížiť je ich vlastná kreatívna skúsenosť a programovací jazyk Scratch je v tom ideálny pomocník“, vysvetľuje koordinátorka súťaže Zuzana Okálová. Kurzy Scratchu ponúka organizácia v otvorených workshopoch pre verejnosť aj na kľúč pre školy. Prostredníctvom súťaže Scratch Match si môžu dievčatá otestovať získané zručnosti.

Do 4. ročníka vstupuje súťaž tiež s novým vizuálom. „Dominuje mu postava Scratcherky, s ktorou sa môžu dievčatá ľahko identifikovať a ktorú budú môcť použiť aj priamo pri tvorbe vlastných projektov.“  dodáva Okálová. 

Do súťaže SCRATCH MATCH 2020 sa môžu prihlásiť dievčatá samostatne alebo v trojčlenných tímoch. Stačí, ak sa do 13. marca zaregistrujú na stránke www.ajtyvit.sk a pošlú svoj projekt. Zo zaslaných návrhov vyberie odborná porota 16 projektov v 4 kategóriách –  – jednotlivec a tím mladšie dievčatá (8 – 11 rokov) a jednotlivec a tím staršie dievčatá (12 – 15 rokov). Rozhodovať bude najmä zážitok z hry, zložitosť, zobrazenie, kód, vynaliezavosť a ovládateľnosť. „Keď sme sa dozvedeli o tejto súťaži, otvorili sme Scratch po prvýkrát, a povedali si: dobre, ideme robiť hru, čo teraz?”  s úsmevom spomínajú na svoje začiatky minuloročné víťazky kategórie staršie dievčatá – tím: Emma (16), Veronika (15) a Barbora (15) z Bilingválneho Gymnázia Tomáša Ružičku v Žiline. „Dlho nám trvalo, kým sme sa zorientovali, no potom to už išlo,” dodávajú. Svoju zábavnú a náučnú hru, ktorá sa skladala z ôsmych menších hier, pripravovali dokopy 78 hodín.


O víťazkách SCRATCH MATCH 2020 sa rozhodne v máji v Bratislave.

AKTUÁLNE WORKSHOPY PRE VEREJNOSŤ

tlačová správa

Pridajte komentár