Zažívame BOOM sociálnych sietí. Ak vám Snapchat prišiel dostatočne šialený, pri aplikácii TikTok vám padnú ústa na zem.
TikTok je platforma, kde si užívatelia môžu nahrávať krátke 15-sekundové videá.
Zažívame BOOM sociálnych sietí. Ak vám Snapchat prišiel dostatočne šialený, pri aplikácii TikTok vám padnú ústa na zem.
TikTok je platforma, kde si užívatelia môžu nahrávať krátke 15-sekundové videá.
Za veľmi krátky čas si ho obľúbilo množstvo ľudí. Za minulý rok bol dokonca jednou z najsťahovanejších aplikácií a porazila všemocný Facebook i Messenger.
TikTok sa množstvom používateľov pomaly, ale isto približuje Instagramu. Ten si však mladšia generácia neobľúbila natoľko, ako tento „čínsky vírus”. Je TikTok aplikáciou pre všetky vekové kategórie alebo sa v ňom nájdu len tí neskôr narodení?
Apku si veľmi jednoducho stiahnete z App store. Jej ovládanie je jednoduché a intuitívne. Hneď pri jej otvorení vám služba vyhodí videá, ktoré sú z blízkeho okolia a ktoré by vás mohli zaujať bez toho, aby ste sa registrovali.
Ak sa rozhodnete pre registráciu, zvládnete ju s prstom v nose. Môžete tak urobiť prostredníctvom emailu, telefónneho čísla alebo automaticky cez kontá Facebooku, Googlu, Applu, Twitteru či Instagramu.
Podstatou TikToku sú krátke, maximálne 15-sekundové videá. Služba ponúka aj hudobné podmazy v podobe bezplatnej hudby. Videá možete dopĺňať filtrami, emotikonmi či nálepkami. Platforma umožňuje komentovať a lajkovať videá druhých.
Na TikTok sme sa opýtali dievčat, ktoré spadajú do cieľovej skupiny aplikácie. Nina má 14 a Bianka 12 rokov. Obe majú kontá na Facebooku aj Instagrame. TikTok poznajú a používajú ho.
Ninka nám prezradila, že v TikToku je aj registrovaná. Vlastné videá nezverejňuje. „TikTok používam na inšpiráciu. Veľa ľudí tam totiž zdieľa proces kreslenia obrazov alebo tvorenia ako takého. Inak je to strata času.” Viac obľubuje Instagram, na ktorom je aktívna.
Bianka je už trošku iný prípad. Tak ako my dokážeme sedieť pred Insta stories aj niekoľko minút a vraciame sa k nim počas dňa, Biankinými stories je práve TikTok.
„Najradšej sledujem tanečné videá, niekedy aj sama nejaké postnem.” TikTok sa jej páči pre rôznorodosť obsahu. „Každé video je jedinečné a iné.” Na otázku, prečo nepoužíva Instagram či Facebook, odpovedala okamžite: „Tieto sociálne siete sa mi zdajú vhodné skôr pre starších – ako sú moji rodičia.”
TikTok si stiahla aj študentka matfyzu Mima. „Videla som veľa videí z TikToku na YouTube a Instagrame, tak som si ho stiahla. Preto je podľa mňa jednoduché dostať sa k aplikácii, aj keď ponúka iný content ako Instagram, ktorý je dnes viac ,blogoidný‘, zameraný na zvyšovanie followerov a influencing, TikTok je viac o vtipných videách a komédii. Na TikToku sa menej kladie dôraz na to vyzerať skvele a ukazovať prikrášlený život, viac sa zameriava na humor príspevku, samozrejme, vychádzam z contentu, ktorý zaujíma mňa.” Apku hodnotí Mima kladne, dokáže sa smiať celé hodiny na absurdných videách. „To je asi jediná nebezpečná nevýhoda – je to veľký žrút času.”
To, že sa mladí ľudia presúvajú na novú sociálnu sieť, je zaujímavým javom aj pre marketérov a ľudí z reklamy. „TikTok som si nainštaloval najmä preto, že sa rád správam ako tínedžer, aj napriek tomu, že mám 27. Vidím v ňom obrovský marketingový potenciál, keďže je to najrýchlejšie rastúca sociálna sieť na svete a na Slovensku je zatiaľ ,nepoškvrnená‘ reklamou a značkami. Algoritmus je nastavený tak, že nikdy nebolo ľahšie urobiť svoj obsah virálnym,” prezradil Dominik z marketingovej agentúry.
Z profesnej zvedavosti si TikTok nainštalovala aj Jana, ktorá v ňom tiež vidí veľký marketingový potenciál. „Chcela som vedieť, ako funguje, ako by mohol pomôcť našim klientom a, samozrejme, som bola zvedavá, čo zaujíma mladých ľudí. Vytvorila som si účet, nazdieľala video, ktoré sa zobrazilo viacerým užívateľom a tým som si vyslúžila tisíce videní aj lajky.”
Je zaujímavé sledovať vývojárov a tvorcov sociálnych sietí, s čím novým prídu. Stane sa podľa vás z TikToku stálica ako Facebook alebo bude len ďalším krátkodobým hitom, ktorý si rýchlo získa popularitu más a rovnako rýchlo upadne do zabudnutia?
Kultúra, umenie, príbehy. East Mag je lifestylový magazín zameraný na krásne veci, ktoré robia náš život hodnotnejším. Zaujímajú nás aj rozhovory s inšpiratívnymi ľuďmi či novinky z regiónu a z podnikateľského prostredia.
Magazín je vydávaný komunikačnou agentúrou LEMUR a vznikol na jeseň 2018 pod názvom Index Mag.
East Mag je prioritne regionálne zameraný magazín – pôsobíme a píšeme predovšetkým o Košiciach, Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji.
Prihláste sa do newslettra! Každé dva týždne tipy na články, pozvánky na akcie a súťaže.
Copyright © EAST MAG
[…] karanténnych dní sa vývojári sociálnej siete TikTok museli tešiť. Práve v tomto období sa do appky pridalo množstvo nových používateľov. […]
[…] socializáciu a stretávanie sa s priateľmi a rodinou. Popri stáliciach, ako Facebook, Instagram, TikTok či profesionálny LinkedIn, sa začala využívať nová apka. V slovenskom online priestore sa […]
[…] TikTok sme vyskúšali aj my v redakcii – prečítajte si o našej skúsenosti. […]