Online svet prináša nové a nové možnosti pre nakupujúcich aj predávajúcich. Je predpoklad, že platená reklama stratí na sile a predajnú schopnosť má natívnosť – príkladom je aj popularita influencerov. Ďalšou formou menej okatej reklamy je affiliate marketing, o ktorom sme sa porozprávali so zakladateľom slovenskej affiliate siete Dognet. Štefan Polgári patrí medzi priekopníkov affiliate v našej krajine.
Pre koho je určený affiliate marketing?
Affiliate má dve strany, z ktorých vychádza aj to, pre koho je – pre eshopy na zvyšovanie obratov a pre prevádzkovateľov webov, ktorí chcú touto formou zarobiť. Eshopy majú zverejnené kampane, ktoré si môžu publisheri umiestniť na svojom webe so špecifickým odkazom. Po tom, čo do eshopu prinesú zákazníka, ktorý nakúpi, získa publisher z tohto nákupu určitú províziu.
Prečo je affiliate výhodný?
Na jednej strane je výhodný pre eshop – pri PPC kampaniach alebo na Facebooku platí za impresiu či kliknutia, kým pri affiliate platí len províziu z uskutočneného predaja, neriešia sa žiadne kliknutia. Pre publisherov je to forma zárobku, pričom si sami môžu vybrať značky a kampane, ktoré chcú propagovať. Dostávajú férovú ponuku – ani viac, ani menej, ale presne takú províziu, akého hodnotného zákazníka eshopu priniesli.












Pridajte komentár