fbpx
EASTMAG
Drevoded.sk
Zdroj foto: Ján Ridarský

Drevoded – drevené produkty vyrábané so srdcom tešia Slovákov

Podnikanie je skvelou školou. Naučíte sa robiť množstvo nových vecí na rôznych úrovniach. Na začiatku každého biznisu sa z vás stane multitaskingový pracovník, ktorý zastáva rozmanité funkcie. E-shop Drevoded je príkladom toho, ako krásne môže firma rásť, ak sa buduje so srdcom, trpezlivosťou a s jasnou víziou postavenou na spokojnosti zákazníkov i zamestnancov.

Marián a Ján sú zakladatelia e-shopu DrevoDed.sk, ktorý má vo svojom sortimente predovšetkým drevené produkty. Tie sú určené na špeciálne životné udalosti alebo ako milé darčeky k rôznym sviatkom a životným výročiam. Ich biznis začal nevinne – vyrobením dreveného motýlika na Mariánovu svadbu. 

Natrafili na seba šťastnou náhodou

„S Mariánom sme sa spoznali pred niekoľkými rokmi vo Švajčiarsku, hoci obaja pochádzame z rovnakého humenského sídliska. Sadli sme si ako ľudia a stretávali sme sa aj po návrate na Slovensko. Obaja sme sa presťahovali do Košíc a nejaký ten rok sme spolu bývali. Ja som pracoval ako programátor v IT korporáte, Marián ako strojný inžinier, “ vysvetľuje spoluzakladateľ Ján Ridarský. 

Ján a Marián na začiatku svojho podnikania.
Zdroj foto: Ján Ridarský

Marián bol v práci v kontakte s drevom, a tak skúšal, ako sa s týmto materiálom pracuje, až si ho doslova zamiloval.

„Takto sme to s DrevoDed.sk popri práci a všetkých povinnostiach ťahali takmer dva roky. Do dielne sme chodili po práci, cez víkendy, sviatky a vlastne vždy, keď sme mali kúsok voľného času. Bola to drina, avšak pomaly začali vznikať prvé prototypy výrobkov ako napríklad stojany na mobilné telefóny a, samozrejme, pánske motýliky,“ dodáva.

Príbeh podnikania s DrevoDed.sk začal v roku 2018 túžbou po vlastnoručne vyrobenom drevenom motýlikovi. Ako spomína Ján, po dlhom večernom posedení pri pive a víne sa s Mariánom dohodli, že si kúpia laser, aby mohli motýlika personalizovať. Ján mal skúsenosti v IT segmente, takže vedel pomôcť pri tvorbe webu, spolu vytvorili logo a začali podnikať.

Z malej garáže Drevoded expandoval do vlastnej dielne

Podnikatelia sa musia potýkať s rôznymi problémami. Jedným z najzávažnejších môže byť aj financovanie a zháňanie správnych prístrojov, ktoré zefektívnia výrobu. Technológie, ktoré boli pri výrobe nevyhnutné, testovali sami a učili sa na vlastných chybách.

„Keď sme s Mariánom začínali, obaja sme si prešli kreovaním prototypov a výrobou každého produktu, ktorý dnes máme v ponuke. Ani jeden z nás nemal s lasermi, materiálmi, farbením dreva či frézovaním žiadne skúsenosti. Objednali sme prvý laser, ktorý bol úplne nanič, pretože nedokázal prerezať ani 3 milimetre hrubú preglejku. Objednali sme teda ďalší, ale aj s ním sme sa museli rozlúčiť. Potrebovali sme výkonnejší a rýchlejší CO2 laser s keramickými trubicami, na ktorý sme si museli požičať.“ 

S ponukou personalizovaných drevených produktov vznikali stále nové a nové, po ktorých stúpal dopyt. Medzi ich najpredávanejšie dnes patria jedinečné drevené krížiky, ktoré sú vhodné napríklad k svadobnému obradu, drevené prepravky na pivo alebo originálny rodinný kalendár. Najnovšie v ich ponuke nájdete aj fotografie gravírované do dreva, ktoré zvečnia jedinečné životné okamihy navždy. 

„Drevené produkty vyrábané na mieru sú z preglejok, z dubového a bukového dreva, no v ponuke nájdete aj produkty z amerického orecha, ktorý dodáva produktu zaujímavý šmrnc,“ hovorí Ján.

Plány do budúcnosti sú jasné 

Dnes je DrevoDed na trhu už štvrtý rok. S jasnou víziou plánuje vstup na zahraničný – český, rumunský, nemecký či maďarský trh. 

„Naším hlavným cieľom je dodávať našim zákazníkom prvotriedne výrobky, potešiť ich milou komunikáciou a poskytnúť našim zamestnancom stabilnú prácu s nadštandardným ohodnotením, ktorá ich bude baviť. Pomaličky chceme expandovať aj do zahraničia, kde vidíme veľký potenciál na rast firmičky z východného Slovenska,“ dodáva na záver Jano.

Zdroj foto: Ján Ridarský

Simona Ďurkovič

komentár: 1