Viac než štyria z desiatich (44 %) zástupcov firiem sa domnievajú, že majú v oblasti generatívnej AI vysokú odbornosť. Z prieskumu Deloitte tiež vyplýva, že čím väčšia je odbornosť respondentov v oblasti umelej inteligencie, tým väčšia je ich dôvera a menšia neistota v oblasti zmien, ktoré prinesie, a tým viac začínajú generatívnu AI využívať na inovácie a rast. Preto sa zdá, že sú na zmeny, ktoré generatívna AI prinesie, pripravení najlepšie. Zároveň však majú častejšie pocit, že rozsiahle zavádzane generatívnej AI ohrozuje ich podnikanie či biznis model.
„Generatívna AI je silným stimulom dopytu po nových technológiách. Úspešné osvojenie AI vo firme si však vyžaduje strategický prístup. Spoločnosti, ktorým sa to darí, sa vyznačujú tým, že sa rýchlo zorganizovali, definovali, akú rolu má pre ne generatívna AI zohrávať, a vybudovali technické prostredie, ktoré im umožňuje vyvíjať nové možnosti jej využitia pomocou predpripravených stavebných blokov,“ hovorí riaditeľ oddelenia AI & Data v Deloitte Tervel Šopov, ktorý spolu so svojím tímom pomáha firmám s implementáciou umelej inteligencie a s technologickou transformáciou.
Pridajte komentár