Podobné prekážky pri zavádzaní umelej inteligencie vnímajú firmy aj v otázke podnikového riadenia a riadenia rizík. Len štvrtina (25 %) firiem sa domnieva, že sú ich spoločnosti dostatočne pripravené riešiť s tým spojené výzvy. Medzi najväčšie obavy respondentov v oblasti podnikového riadenia patrí nedostatok dôvery vo výsledky (36 %), obavy týkajúce sa duševného vlastníctva (35 %), možnosť zneužitia údajov o klientoch (34 %), schopnosť zabezpečiť súlad s regulačnými požiadavkami (33 %) a nedostatočná vysvetliteľnosť či transparentnosť (31 %).
„Aby mohli firmy rýchlejšie využiť všetko, čo generatívna AI prináša, musia sa na svoje podnikanie pozrieť z nového uhla a zaujať k nemu nový postoj. Len tak si udržia náskok v rýchlo sa transformujúcom prostredí. To všetko si vyžaduje úzku spoluprácu v rámci firmy a celého biznisu, ktorý by mal svojím prístupom zvýšiť dôveru v zodpovedné zavádzanie AI vo všetkých oblastiach ľudskej činnosti. Bude potrebné zlepšiť aj vzdelávanie a rekvalifikáciu ľudí vzhľadom na to, ako zásadne umelá inteligencia zmení spôsob každodennej práce, učenia a spolupráce každého z nás,“ dodáva odborník Deloitte na AI Jan Hejtmánek s tým, že generatívna AI sa podľa neho v súčasnosti nachádza v bode zlomu, keď si firmy začínajú uvedomovať jej potenciál.
Pridajte komentár