Aký význam prikladáte anketám spokojnosti slovenských pacientov vo všeobecnosti?
M.P.: Som presvedčený, že hodnotenie pacienta je najobjektívnejší ukazovateľ kvality a vnímania zdravotníckeho zariadenia. Pacient je pri návšteve zdravotníckeho zariadenia neistý, vystrašený, vytrhnutý zo svojej komfortnej zóny a výraznej citlivejšie vníma to, čo sa s ním deje. Preto spätnej väzbe od pacientov pozorne načúvame a adekvátne na ňu reagujeme.
Aká bola odozva na úspech kardiocentra medzi Vašimi zamestnancami?
F.S.: Tak, ako to býva v dobre fungujúcej rodine, radosť, pocit šťastia z výborne odvedenej práce, s veľkou pokorou z veľkého záväzku do budúcnosti. Neexistuje objektívnejšia anketa hodnotenia nemocníc, ako keď to hodnotia pacienti.
Aká je úloha súkromných poskytovateľov v systéme poskytovania zdravotnej starostlivosti na Slovensku?
M.P.: V prvom rade nie je na mieste neustále delenie na štátnych a súkromných poskytovateľov. Neustále treba opakovať, že pacient je len jeden. Rôznorodosť prevádzkovateľov zdravotníckych zariadení považujem za pozitívum, pretože vedie k snahe súťažiť, zlepšovať sa, inovovať, skvalitňovať – teda prinášať benefit pre pacienta. Podľa aktuálne platnej Optimalizácie siete nemocníc má každý prevádzkovateľ svoju jasne zadefinovanú a nezastupiteľnú úlohu na regionálnej, resp. celoštátnej úrovni, nehovoríme teda o boji, ale naopak o úzkej spolupráci, ktorej výsledkom má byť jasne štruktúrovaná cesta pacienta – v nej majú nezastupiteľnú úlohu všetci poskytovatelia.

Akú úlohu má, resp. môže zohrávať v systéme poskytovania vysokošpecializovanej zdravotnej starostlivosti v oblasti kardiovaskulárnej medicíny komplexné súkromné kardiocentrum na Slovensku?
F.S.: Na Slovensku máme tendencie všetko excelovsky vykazovať, štatisticky hodnotiť, v praxi to ale takto nefunguje. Nie je možné oddeliť poskytovanie zdravotnej starostlivosti v rôznych formách a typoch zdravotníckych zariadení. Naše kardiocentrum potvrdilo skutočnosť, o ktorej roky hovoríme, že na Slovensku je stále malý počet kvalitných poskytovateľov zdravotnej starostlivosti v oblasti kardiovaskulárnej medicíny.
Ak by ste mali pomenovať motto, ktoré charakterizuje filozofiu spoločnosti AGEL, aké by bolo?
M.P.: AGEL je partner vášho zdravia, lebo sme presvedčení, že každý pacient na Slovensku si zaslúži, aby sa pre záchranu a zlepšenie kvality jeho života spravilo maximum.
Ak by ste mali pomenovať motto, ktoré charakterizuje filozofiu spoločnosti Kardiocentrum AGEL Košice-Šaca, aké by bolo?
F.S.: Odbornosť, obetavosť, charakter, súdržnosť, vizionárstvo v priateľskej rodinnej atmosfére.
Je pravda, že neštandardne vysokými platmi preplácate zamestnancov ostatných kardioústavov?
M.P.: Nie, vytvárame však podmienky, ktoré motivujú zamestnancov k práci u nás v Kardiocentre AGEL Košice-Šaca. Dôležitá je atmosféra na pracovisku, odborný rast, schopnosť spoločnosti postaviť sa za svojich zamestnancov a celková vízia a smerovanie.
F.S.: Nie, opak je pravdou. Viem to aj dokázať, keďže mám k dispozícii mzdové ohodnotenia zdravotníckych zamestnancov v štátnych ústavoch, ktorí sa aj naďalej k nám hlásia do zamestnania.
Pokračovanie na 3. strane.
Pridajte komentár