fbpx
EASTMAG
loď na Šírave
Foto: Košice Región Turizmus

Návštevníkov Zemplínskej šíravy bude tešiť veľká výletná loď. Pomáhal aj žeriav s nosnosťou 780 ton

Po dlhých rokoch absencie sa na hladinu Zemplínskej šíravy vrátila najväčšia návštevnícka atrakcia – výletná loď kategórie Bifa, ktorá naraz odvezie až 164 cestujúcich a poskytne im komfortný zážitok z plavby nielen v lete, ale aj v prechodných ročných obdobiach. Loď menom LABE, ktorej domovom bola doteraz pražská Vltava, sa na Šíravu dostala po 3500 kilometrov dlhej plavbe strednou Európou a po logisticky zaujímavom pozemnom presune, ktorý sa v stredu ukončil jej opätovným položením na vodu.

Výletná loď LABE, ktorá dnes rozvírila hladinu Zemplínskej šíravy, je dlho očakávanou atrakciou a stane sa novým dôvodom pre návštevu tejto stále obľúbenej slovenskej destinácie. LABE, vyrobená v Nemecku, má kapacitu 164 osôb a jej konfigurácia ju predurčuje na plnohodnotnú prevádzku nielen v letnom období.

„Výhľady z hornej paluby LABE, ale aj z pohodlia uzatvoreného klimatizovaného priestoru na jej hlavnej palube si obľúbia všetci návštevníci, pre ktorých návšteva Šíravy nadobudne úplne nový rozmer. Zážitky z otvorenej vodnej plochy budú lákadlom pre tisíce nových návštevníkov, pre ktorých sa práve LABE stane novým dôvodom na návštevu slovenského Východu. Jej rolu vnímame aj na úrovni silného ekonomického impulzu pre celé okolie vodnej nádrže, keďže predpokladáme skokovitý nárast nielen jednodňových, ale i nocujúcich návštevníkov v širšej oblasti. Efekt bude veľmi podobný tomu, ktorý sme zaznamenali po minuloročnom spustení obnovenej sedačkovej lanovky na Geravy v Slovenskom raji,“ zhodnotil význam novej lode Rastislav Trnka, predseda Košického samosprávneho kraja.

Foto: Košice Región Turizmus

LABE dorazila po plavbe cez 7 európskych krajín do doku v Ladmovciach 2. júna. Odtiaľ sa počas operácie Guľový blesk, na trase dlhej viac ako 60 km, presunula nadrozmernou prepravou 20. augusta cez Cejkov, Zemplínske Jastrabie, Oborín, Bracovce, Ložín, Bánovce nad Ondavou, Trhovište a Pozdišovce do Michaloviec a následne odtiaľ na Zemplínsku šíravu. Loď bola položená na špeciálny podvozok, ktorý sa skladá z viacerých častí a celkovo má 19 náprav, žeriavom s nosnosťou 780 ton. Takýto náklad naposledy prechádzal Michalovcami presne pred 30 rokmi, v roku 1994, keď boli lode Atlantída a Andante zo Zemplínskej šíravy odpredané a odvezené do Prahy.

Meria 37 metrov, má bufet a pribudne kuchyňa

Aj prevádzkovateľ lode podčiarkuje mieru komfortu, ktorý LABE, dlhá 37 m a vážiaca 70 ton, svojim cestujúcim poskytne. „Na palube sú pre návštevníkov k dispozícii sociálne zariadenia, slnečná terasa i klimatizovaný salón v prednej časti lode. Občerstvenie počas plavby zabezpečí palubný bufet a neskôr pribudne aj kuchyňa,“ hovorí konateľ spoločnosti ZVD, Matej Kapraľ.

Z hľadiska rozvoja cestovného ruchu je sprevádzkovanie takto vybavenej lode veľkou príležitosťou pre posilnenie mimosezónnej návštevnosti Zemplínskej šíravy, ktorá nemusí byť striktne vnímaná len ako miesto pre letnú zábavu „vo vode“ a „na vode“, ale aj ako atraktívna scenéria pre zážitkové trávenie času v jarnom i jesennom období. 

Foto: Košice Región Turizmus

Zážitkový dopravný prostriedok

„Loď sa bude prirodzene profilovať nielen ako zážitkový dopravný prostriedok, ale aj ako miesto stretnutí pri rôznych plánovaných príležitostiach, či už počas rodinných osláv, malých slávností v podobe prezentácií kníh a vernisáží, alebo teambuildingov a firemných akcií. Prílev nových návštevníkov, ktorý prevádzka lode počas roka vyvolá, nevyhnutne vytvorí aj pozitívny tlak na služby v celej destinácii Šírava a preto z pohľadu destinačného rozvoja očakávame aj prirodzenú mobilizáciu podnikateľov, ktorí sa budú usilovať uchopiť túto novú príležitosť,“ hovorí riaditeľka organizácie Košice Región Turizmus, Lenka Vargová Jurková.

Všetky dôležité informácie o plavebnej trase, časoch a frekvencii plavieb, ako aj cenník a rezervačný portál budú sprístupnené na webe plavbysirava.sk v dostatočnom predstihu pred prvou komerčnou plavbou.

tlačová správa

Pridajte komentár