fbpx
EAST MAG
AI
Foto: shutterstock.com

Len 15 % Európanov vie, ako využívať umelú inteligenciu v každodennom živote

Výskum, na ktorom sa zúčastnilo 11 000 dospelých respondentov, ukázal, že 90 % ľudí umelú inteligenciu do istej miery chápe, ale len 15 % ju vie v bežnom živote používať. Dokazujú to výsledky nového prieskumu, ktorý zverejnila spoločnosť Samsung Electronics.

Výskumu sa zúčastnilo viac ako 11 000 respondentov v desiatich európskych krajinách. Podľa výsledkov viac ako polovica ľudí (53 %) túži po tom, aby im umelá inteligencia uľahčila každodenné fungovanie, vylepšila možnosti zábavy a celkovo zvýšila kvalitu života.

Len 15 % Európanov však uviedlo, že vedia využívať výhody umelej inteligencie v každodennom živote a 38 % sa v súčasných debatách o umelej inteligencii podľa vlastných slov príliš neorientuje.

Na otázku, do akej miery novú technológiu chápu, odpovedali s najväčšou sebadôverou respondenti v Poľsku (23 %), zatiaľ čo najmenšiu sebadôveru dali najavo Briti (11 %). To svedčí o výraznom vplyve kultúrneho prostredia a vzdelania na prístup obyvateľov.

Závery prieskumu publikované v článku Intelligent Living: How AI is Enhancing Everyday Experiences tiež naznačujú, že si ľudia všeobecne prajú, aby umelá inteligencia vylepšovala a obohacovala každodenný život. Z prieskumu je jasné aj to, v akých oblastiach by si používatelia predstavovali pomoc umelej inteligencie.

Viac ako polovica Európanov (53 %) by si priala, aby im technológie AI uľahčovali život predovšetkým prostredníctvom fyzických úkonov, napríklad upratovaním. Na ďalších miestach sa ocitla okrem iného pomoc s úsporou nákladov na domácnosť (21 %).

Nádejným predstavám však príliš nezodpovedá nadšenie používateľov pre nové technológie – len niečo cez tretinu respondentov (38 %) uviedlo, že na rastúcu úlohu umelej inteligencie pozerajú so skutočným záujmom.

Dr. Chris Brauer, riaditeľ pre inovácie na Goldsmiths University of London a hlavný riaditeľ pre inovácie v spoločnosti Symmetry, to komentoval slovami: „Skutočný prísľub umelej inteligencie spočíva v tom, že dokáže zmeniť naše rutinné pracovné povinnosti tak, aby sa stali jednoduchým doplnkom činnosti, ktorá nás naozaj baví a nezaberali nám väčšinu času. Umelá inteligencia sa stáva súčasťou mnohých prístrojov a používatelia budú jej prínos hodnotiť podľa toho, ako veľmi uľahčuje bežnú každodennú prácu a zvyšuje kvalitu života, namiesto toho, aby ho komplikovala.“

Foto: shutterstock.com

Umelá inteligencia v domácnosti

Podľa prieskumu je pre Európanov veľkou prioritou konektivita – 42 % respondentov uviedlo, že by umelá inteligencia mala prispieť k lepšiemu prepojeniu prístrojov v domácnosti. Rovnaký počet ľudí (42 %) sa domnieva, že im umelá inteligencia domáci život vylepší a skoro štvrtina (24 %) považuje za najdôležitejšiu vlastnosť AI riadenie inteligentnej domácnosti.

  • Od umelej inteligencie ľudia očakávajú predovšetkým pomoc pri upratovaní a vysávaní – 33 % respondentov vyjadrilo záujem o inteligentné riešenia, ktoré by tieto práce zastali za nich.
  • Okrem toho sa 28 % respondentov zaujíma o umelú inteligenciu, ktorá by pomáhala s čistením kuchynských spotrebičov a 25 % hľadá pomoc s umývaním riadu.
  • 23 % respondentov má záujem o inteligentné funkcie pri varení a nakupovaní.
  • Tieto funkcie majú v predstavách používateľov prednosť pred tradičnejšími úlohami, ku ktorým patrí napríklad správa rodinných účtov a financií – tam by pomoc umelej inteligencie privítalo len 21 % respondentov.

Pokračovanie na str. 2.

tlačová správa

Pridajte komentár