Samotný adaptačný proces je nastavený s ohľadom na dieťa i rodiča.
„Rozhodne na začiatku neodporúčame nechať dieťatko na celý deň, osvedčil sa nám poldeň. Keďže sme však otvorení aj cez letné prázdniny, rodičia môžu s deťmi prísť za nami napríklad do lesa, zúčastniť sa všetkých aktivít, a tak si drobec postupne zvykne na kamarátov i cudzích ľudí. Prvé dni dieťatko rozhodne nijako neorganizujeme, nechávame ho zoznamovať sa s prostredím, chodiť si po triede, spoznávať hračky. Vždy ho má na starosti jedna pani učiteľka, ktorá ho viac sleduje a venuje sa mu, intenzívnejšie sa mu prihovára, aby nemalo pocit, že je odraz samo. Každé dieťa potrebuje na adaptáciu iný čas, kladieme dôraz na individualitu.“ Aj vďaka tomu nemajú prvé septembrové dni vôbec uplakané, ako to býva zvykom v bežných materských školách. Veľkou pomocou, najmä pre mamky, je, že im posielajú fotografie detičiek z prvých dní, aby videli, ako to ich malý poklad zvláda.

Spolupráca s rodičom
Spoluprácu s rodičom kladú v tejto materskej škole na prvé miesto. Keď mamka povie, že plienočku jej dcérka či synček potrebuje len na spinkanie, dajú mu ju na spinkanie. Ak len na pobyt vonku, bude ju mať na pobyt vonku. „Aby dieťatko nemalo miš-maš v hlave, že doma to má inak. To by celý proces len spomalilo.“
Keďže bola materská škola pôvodne zakladaná s dôrazom na inakosť, vítajú v nej aj znevýhodnené deti, ktoré sa okamžite stávajú slniečkami kolektívu.
Kapacita škôlky je 48 detičiek. K dispozícii je pre ne aj vlastné ihrisko, ktoré je vybavené atraktívnymi prvkami. Väčšie deti však radšej chodia na prechádzky po okolí, na blízke dopravné ihrisko, pieskoviská v rámci sídliska, do spomínaného lesa a podobne. V júni neoslavujú len Medzinárodný deň detí, ale dokonca až celý Týždeň detských radostí.
Pridajte komentár