EASTMAG
most Chrasť nad Hornádom
Foto: FB KSK

Kraj začína rekonštruovať most v Chrasti nad Hornádom

Košická župa začala s plánovanou rekonštrukciou mosta M1061 na ceste III/3243 v Chrasti nad Hornádom v okrese Spišská Nová Ves. Súčasťou prác bude aj oprava priľahlých úsekov cesty, ako sú rímsy a chodníky.

Rekonštrukcia mosta v Chrasti nad Hornádom je ďalšou z významných investičných akcií Košického samosprávneho kraja v roku 2025. Župu bude stáť vyše 570-tisíc eur. Trojpoľový most bol na základe hlavnej prehliadky hodnotený 6. stupňom (veľmi zlý). Poruchy a nedostatky sa prejavovali na oporách mosta a na svahoch pod mostom vplyvom zatekajúcich zrážkových vôd na spodnej stavbe aj nosnej konštrukcii mosta. Samotný mostný zvršok (rímsy, záchytné bezpečnostné zariadenia – zábradlia) sú v havarijnom stave. Rekonštrukcia komunikácie na moste a priľahlom úseku je potrebná z dôvodu trvalých deformácií vozovky, kde došlo k vzniku pozdĺžnych koľají, priečnych trhlín a miestami aj k sieťovému rozpadu obrusnej vrstvy vozovky.

Foto: FB KSK

„Most bol postavený v roku 1991 a vyžaduje si nevyhnutnú rekonštrukciu. Okrem neho sa bude opravovať aj priľahlý úsek cesty. Táto komunikácia zabezpečuje dopravné prepojenie v smere z Vítkoviec na Jamník. Slúži pre osobnú, ale aj nákladnú dopravu. Verím, že v lete budú práce úspešne ukončené a prejazd po moste bude bezpečnejší a komfortnejší,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.


Foto: FB KSK

V čom spočívajú práce?

Práce na moste zahŕňajú odstránenie konštrukčných vrstiev vozovky, zvodidiel, zábradlí a chodníkových ríms. Taktiež prebehne odstránenie krycej vrstvy hydroizolácie i izolácie samotnej, vybúranie prechodovej oblasti a očistenie nosnej konštrukcie. Následne sa zrealizujú nové prechodové dosky, záverné múriky, hydroizolácie či nové vrstvy vozovky. Zrealizuje sa tiež opevnenie svahu pod mostom pre ochranu stavby mosta, výmena konštrukčných vrstiev chodníka, osadenie zvodidiel, výmena odvodňovacieho systému a mostných záverov.

Práce na rekonštrukcii mosta sa budú realizovať tak, aby bol prejazd áut vždy možný v jednom jazdnom pruhu. Doprava počas realizácie prác bude riadená semaforom. Dĺžka výstavby od odovzdania staveniska zhotoviteľovi je 140 pracovných dní.

tlačová správa

Pridajte komentár