Lucia Hirko je freelance marketérka, ktorá sa zaoberá mnohými marketingovými témami. Jednou z nich je aj marketing ľudských zdrojov, ktorá sa na Slovensku ešte stále vyvíja a pre mnohých je veľkou neznámou. Spolu sme sa porozprávali o súčasnej situácii, ale aj o tom, ako vidí život vo firmách, v ktorých nastavuje firemnú kultúru a pomáha im budovať značku zamestnávateľa v online svete.
Ako vidíš súčasnú situáciu v HR na Slovensku? Ovplyvnila momentálna kríza oblasť ľudských zdrojov?
Príchodom krízy s koronou sa situácia vo firmách otočila o 180 stupňov. Kroky smerom k zamestnancom, ktoré sa možno ešte v januárových biznis plánoch zdali ako samozrejmosť alebo utópia, potrebovali byť okamžite pozastavené alebo naopak, spustené do bežnej prevádzky, ak sa mala zachovať kontinuita biznisu.
Aktuálna situácia nemení len firmy, ale celé oddelenia ako celok – vrátane HR.
Ako?
Nariadenia vlády sa menili zo dňa na deň. Každé HR oddelenie potrebovalo rýchlo, efektívne a legislatívne správne konať. Nebol čas pripraviť sa. Firmy stáli na hrane s otázkou svojich technologických možností, bezpečnosti pri práci či množstvom paragrafov a práce neschopností, riešili a stále sa riešia nemalé finančné straty.



















Pridajte komentár