Aj keď je rok 2020 plný zvláštnych zmien, okolností aj situácií, priniesol aj mnohé zaujímavé projekty. Projekt Tvorba verejnej stratégie vzdelávania a prípravy pracovnej sily pre potreby IT sektora v regióne Košického kraja (LearnIT.ke) sa tento rok dostal do svojej finálnej fázy. Jeho cieľom je podpora vzdelávania a prípravy pracovnej sily pre potreby IT sektora v regióne Košického kraja.
Budúcnosť IT v Košiciach
Digitalizácia sa dotýka denne takmer všetkých oblastí života a v budúcnosti sa očakáva prudký vzostup práve v IT sektore. Cieľom projektu je podporiť pripravenosť regiónu Košice pre nadchádzajúce obdobie.
„Košický región potrebuje pre upevnenie konkurencieschopnosti a rastu začať budovať svoju digitálnu identitu a ukázať ľuďom, čo im môže ponúknuť, napr. príležitosť zostať a pracovať doma,“ približuje Zuzana Fedáková, programová manažérka Občianskeho združenia Sapiente, ktoré projekt realizuje. Projekt rieši najmä strategický prístup a implementačný návrh pre verejné inštitúcie, ktoré by mali byť schopné v budúcnosti vytvoriť zdravý a inovačný ekosystém, ktorý by úspešne využíval potenciál IT sektora v kraji.
Kľúčovým môže byť práve spojenie verejnej správy, vzdelávacích inštitúcií, podnikateľského sektora a ďalších hráčov v regióne. Tieto partnerstvá môžu prinášať spoločný osoh vo forme zlepšovania aktivít v prospech prípravy pracovnej sily pre IT sektor. Jedným z partnerov projektu sa stalo aj košické Targo – Brand Studio.
„OZ Sapiente nás oslovilo začiatkom roka pre aktívnu spoluprácu v oblasti marketingovej podpory projektu. Takmer dekádu som pracoval v oblasti vzdelávania a rozvoja ľudí, preto ma táto téma oslovila. Myslím si, že každý projekt, ktorého zámerom je napredovanie IT sektora v našom regióne, budovania povedomia o IT, sieťovania relevantných partnerov, má zmysel. Verím, že jeho prínos ocenia všetky dotknuté cieľové skupiny,” hovorí Róbert Packaň, zástupca kreatívneho štúdia.
Podpora vzdelávania
Jednou z oblastí, na ktoré projekt najviac reflektuje, je oblasť vzdelávania. „Okrem nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily sme identifikovali chýbajúci komplexný strategický prístup pre IT vzdelávanie zo strany kompetentných inštitúcií a celkovo slabý záujem o celoživotné vzdelávanie,“ približuje p. Fedáková.
Združenie rozbehlo tento rok aj komunikačnú kampaň k projektu, ktorá beží pod logom TyPlusIT. V rámci kampane sa podarilo úspešne zorganizovať niekoľko online seminárov v rámci TyPlusIT online akadémie. Online semináre ponúkajú moderovanú formu diskusií a sú zamerané na rôznu problematiku: od rozvoja IT zručností detí a študentov, cez tému partnerstva škôl a zamestnávateľov až po problematiku celoživotného učenia sa pre modernú dobu.
Predpoklad pre úspech je vzájomná spolupráca
V rámci projektu sa podarilo vytvoriť aj aktívnu regionálnu sieť partnerov, ktorých cieľom je aktívne participovať na aktivitách spojených s rozvojom IT segmentu v Košickom regióne.
„Teší nás, že sa nám túto sieť darí úspešne rozširovať. Medzi našich členov a podporovateľov patria stredné školy, verejné inštitúcie, ale aj súkromné firmy. Veríme, že sa výsledok čoskoro dostaví. Predpokladom na to je spolupráca, hľadanie spoločných prienikov a konštruktívnych riešení, ktorých výsledkom bude atraktívne mesto a kraj, v ktorom nájdu zamestnávatelia aj naďalej potenciál pre svoj rast, ich zamestnanci stabilné a atraktívne uplatnenie, študenti priestor na realizáciu a samosprávy partnerov, ktorí im dokážu aktívne pomáhať v ich nadchádzajúcom procese digitalizácie. Vyhrňme si ruky, priatelia, nesmieme totiž zaspať na vavrínoch,“ uzatvára p. Fedáková.
Projekt Tvorba verejnej stratégie vzdelávania a prípravy pracovnej sily pre potreby IT sektora v regióne Košického kraja je podporený z Európskeho sociálneho fondu v rámci operačného programu Efektívna verejná správa.
Viac o projekte a jeho informačnej kampani nájdete na webovej stránke projektu.
[…] S prípravou na IT budúcnosť pomáha v Košickom kraji OZ Sapiente a projekt LeanIT.ke. […]
[…] O projekte sme informovali aj v našom článku Košický región sa pripravuje na svoju IT budúcnosť. […]