Do ôsmeho ročníka súťaže, ktorej hlavným cieľom je motivovať dievčatá na základných školách k objavovaniu sveta technológií, sa prihlásilo spolu 42 individuálnych súťažiacich a 9 tímov dievčat vo veku od 8–15 rokov. Súťaž organizuje Aj Ty v IT a dievčatá v nej zápolia v dvoch vekových kategóriách – od osem do jedenásť rokov a od dvanásť do pätnásť rokov prostredníctvom hier, príbehov a animácií vytvorených v programovacom jazyku Scratch.
Spektrum tém prihlásených projektov bolo rôznorodé: od starostlivosti o virtuálne zvieratko až po premyslený zber žiab, akúsi hernú simuláciu každoročnej dobrovoľníckej aktivity školákov, pomáhajúcich žabám bezpečne prejsť cez cestu. Medzi hrami zažiarili aj vlastivedné, vedecké a kultúrne témy či dobrodružstvá pri plnení úloh v Egype alebo pri pátraní po stratenej AVE. Tá je zároveň symbolom súťaže a virtuálnym avatarom hier, vytvoreným v programe Scratch.
Pridajte komentár