6000 rokov dozadu národ Sumerov na území vtedajšej Mezopotámie vynašiel koleso a položil tak absolútne základy dopravy. O niečo neskôr sa vďaka dvom kolesám na spoločnej osi začalo hovoriť o dvojkolesovom vozíku. Tento dopravný prostriedok sa postupne zväčšoval a stával pohodlnejším. Najprv vozíky ťahali ľudia, potom kone – stále potrebovali živého tvora, ktorý by ich poháňal vpred. Až koncom 18. storočia sa kone začali presúvať pod kapotu. Najprv poháňané parou, neskôr benzínom či elektrickým pohonom.
Prvé autá sa vyrábali ručne a mohli si ich dovoliť iba bohatí ľudia. To využil mladý mechanik a začiatkom 20. storočia založil v Spojených štátoch automobilovú spoločnosť, ktorá niesla jeho meno. Henry Ford skonštruoval Model T. Vďaka výrobe na montážnej linke dostal atraktívnu cenovku – 850 dolárov. Neskôr ešte klesla na 590 dolárov, čo bol ročný plat priemerného Američana. Autá sa tak stali dostupnými pre široké masy.
Vývoj automobilového dopravného prostriedku napredoval, no zďaleka nebol tak extrémne rýchly ako dnes. Mení sa dizajn, technológie a bezpečnostné prvky. Najzraniteľnejšou súčasťou každého automobilu však stále zostáva človek.











[…] Téma autonómnych áut a ich zapojenie do dopravnej premávky je v rámci slovenských pomerov pomerne revolučnou predstavou. Na rozdiel od takých Spojených štátov amerických, kde len v Kalifornii najazdia ročne viac než 2 milióny kilometrov. […]
[…] Čo myslíte, je to od elektromobilov už len maličký krôčik k autonómnej doprave? […]
[…] informácií o projekte vývoja prvého slovenského autonómneho vozidla, ktoré môže poslúžiť ako inšpirácia aj pre iných podnikateľov a firmy na Slovensku, je k […]