Falošné a skreslené správy sa šíria prostredníctvom internetu rýchlo. Zdieľanie je reťazová aktivita, ktorú nie je jednoduché pretrhnúť.

O tom, na akú skupinu ľudí vplývajú hoaxy najviac, sme sa porozprávali s Kristínou Blažekovou, poradenskou psychologičkou a lektorkou mediálnej gramotnosti z Ústavu výskumu sociálnej komunikácie SAV.
„Odpoveď na to, na koho najviac vplývajú hoaxy, nie je úplne jednoduchá, pretože je viacero aspektov, z ktorých sa na problematiku dá pozerať. Z najnovších výskumov vyplýva, že dôležitým faktorom je vek, starší ľudia nad 65 sú náchylnejší veriť a aj viac šíriť hoaxy či fake news,“ vysvetľuje Blažeková. Ďalšou rizikovou kategóriou sú podľa nej mladí ľudia, ktorí sú v online prostredí aktívni a trávia v ňom veľa času, no chýbajú im vedomosti o kvalite obsahov a mediálnom pozadí.
Konšpiračný typ myslenia
„Máme potom tiež skupinu ľudí s tzv. konšpiračným typom myslenia, ktorí potrebujú nachádzať súvislosti všade tam, kde nie sú, tí sú náchylní veriť celému balíku dezinformácií,“ dodáva Kristína Blažeková.


















Pridajte komentár