Dávid Krumpár získaval skúsenosti v oblasti digitálneho marketingu prácou pre veľký e-shop. Keď dostatočne spoznal fungovanie a problémy, aké môže tento biznis priniesť, rozhodol sa pretaviť svoje skúsenosti na vlastné podnikanie. V roku 2017 založil spoločnosť LightHouse Media Solutions.
Ako vznikla Vaša spoločnosť?
K agentúre ma viedol pocit, že som sa pri svojej predošlej práci nevedel pohnúť z miesta, rozhodovalo tam viacero ľudí, čo brzdilo rast z dlhodobého hľadiska. Tak som sa rozhodol prejsť do niečoho vlastného, čo sa bude rozvíjať a nebude stagnovať. Na začiatku som bol len sám, no veľmi rýchlo som zistil, že takto fungovať nemôžem. Zlomové preto bolo, keď sa mi podarilo nájsť kolegu -grafika s podobným zmýšľaním. Práca agentúry sa tak dostala na vyšší level. A kolega Igor Valent to so mnou tiahne doteraz.
Súčasný stav agentúry je už asi iný…
Za tých 7 rokov, čo pôsobíme, sme sa posunuli. Aktuálne nás je in house 17, máme aj niekoľko externistov. Primárne máme klientov zo Slovenska aj Česka, aktívne trhy máme v rámci krajín V4. Rozvojom agentúry sa začali nabaľovať aj služby, ktoré ponúkame. Primárne sa venujeme performance-u, náš chlebík sú čísla, SEO, PPC kampane a posledné roky aj web development.
Čo ponúkate svojim klientom?
Performance a práca s dátami je čosi iné než klasický predajný proces, kedy vás osloví baner či video. My sledujeme čísla, nákupné správanie.
Úplne prvý krok je, že zákazníkovi dokážeme dať insight, ako na tom aktuálne je. Až 99 % klientov, ktorí k nám prídu, majú analytiku nastavenú vo veľmi obmedzenom režime, prípadne vôbec. To znamená že, okrem základných objednávok či návštevnosti vôbec nevedia, čo sa na ich webe deje. My im dáme vhľad: toto sú vaše čísla, plusy, mínusy, tu prichádzate o peniaze, toto vám zarába. V druhom kroku vieme navrhnúť vhodnú performance stratégiu.
Samozrejme, zákazníka môže osloviť banner či video, ale my prácou s dátami ponúkame trochu iný pohľad, ktorý je rovnako dôležitý ako vhodné oslovenie cieľovej skupiny. Čím je dát viac, tým je, samozrejme, efektivita väčšia a lepšia. Máme dlhoročných klientov, kde sledujeme medziročné posuny. Dobrý príklad sú stužkové. Pracovali sme s klientom, ktorý predával obleky na stužkovú a markantné zvýšenie návštev predajne, webu či objednávok prichádzalo vždy v rovnaký čas. Tento komplexný pohľad sme sa snažili využiť pre klienta – toto viete o svojich zákazníkoch, použite to vo svoj prospech. To vieme ponúknuť – efektívne a kvalitné zaobchádzanie s dátami, ktoré má výsledky.
Koho si predstaviť ako klienta LightHouse Media Solutions?
Sú to prevažne e-shopy. Máme však zásadu nemať 2 klientov z rovnakého segmentu, pretože to nie fér voči klientom a práca sa robí ťažšie. Stretol som sa s vyhľadávacími reklamami konkurenčných eshopov s rovnakými textami, ktoré vyzerali, že ich písala tá istá agentúra.
V portfóliu máme aj B2B firmy, napríklad firmu, ktorá predáva finančný softvér či hotové riešenie do zasadačiek, ide o segment s veľmi úzkou cieľovou skupinou. Potreba analytiky pre týchto klientov je podľa mňa väčšia, pretože vo väčšine prípadov nedokážu špecifikovať svojho ideálneho zákazníka. Často sa stretávame s tým, že B2B klient má tak úzko špecializovaný produkt, že nemá dostatok návštev ani na základný remarketing. V tomto bode pracujeme o to viac s dátami až na úroveň jedného konkrétneho užívateľa, snažíme sa vyšpecifikovať konverznú cestu od vyhľadávania na Googli až po objednávku. E-shop s oblečením, ak má pokryté sociálne siete, Google reklamy a napríklad cenový porovnávač, má pravdepodobne pokrytú väčšinu priestoru, kde sa užívateľ bude pohybovať. Pri úzkošpecializovanej B2B službe, povedzme predaj bagrov, je to oveľa väčší problém.
Firma má aj vlastné UX štúdio, aký benefit to prináša?
Najväčší prínos UX dizajnu je doručiť službu či produkt čo najjednoduchšie a najrozumiteľnejšie zákazníkovi. Veľakrát sme sa stretli s webmi, ktoré vyzerali dobre, boli postavené na skvelých technológiách, ale nekomunikovali ideálne na svoju cieľovú skupinu. Klientom odporúčame odosobniť sa od subjektívnych dojmov, či sa mi tá farba páči alebo nepáči, ale pozrieť sa na web očami zákazníkov.
My reálne vyberieme vhodnú cieľovú skupinu, ktorú si s klientom predtým špecifikujeme, dáme dokopy skript, čo konkrétne je potrebné otestovať a na základe tohto testu má klient jasnú predstavu, napríklad, že 4 z 5 ľudí nevedeli, od akej sumy je doprava zdarma a je teda potrebné vytiahnuť túto informáciu vyššie. K tomu nám slúžia aj dáta – tu je výkonnosť za dané obdobie, môžeme to zmeniť a očakávať zmenu, ktorá vizuálne možno nie je taká dobrá ako tá vaša, ale dokáže zlepšiť celý užívateľský proces.
Máte vlastný ticketovací systém, aké má výhody?
Ticketovací systém slúži na nahlasovanie chýb. Každý klient má svojho accounta, ktorý pozná projekt a má prehľad o aktuálnych úlohách. V oblasti web developmentu sa vie pomerne rýchlo nakopiť množstvo požiadaviek. Systém využívame práve na nahlasovania požiadaviek, chýb, nefunkčností a podobne. Takto v tom máme jednoducho prehľad my, aj klienti, ktorí vidia, kedy čo bude hotové a v akom to je štádiu. Sám klient vie vytvoriť ticket, priradí mu prioritu a potom vidí jeho spracovanie.
Prečo by si mal vybrať klient práve LightHouse Media Solutions?
Primárne si myslím, že to nie je o výbere agentúry – tých, ktoré poskytujú vysokokvalitné služby je dosť. Netrúfol by som si povedať, že nejaká agentúra je lepšia ako iné. Je to podľa mňa o tom, či daná agentúra má na klienta čas. To je najdôležitejšia otázka, ktorú by som pri výbere riešil.
Ak ten klient vyžaduje veľa času a agentúra nemá dostatok priestoru, odrazí sa na kvalite. My, ak si nevieme vyčleniť čas, spoluprácu s novým klientom nezačíname, pretože vo finále by nebol spokojný ani on, ani my.
Takže pri novej spolupráci u vás zaváži to, či máte priestor?
Nielen to. Rovnako dôležité je, či si agentúra s klientom sadne. Nemám na mysli biznis a obchod. Nám sa veľakrát stalo, že sme príliš premotivovane vhupli do spolupráce, kde klient nemal toľko záujmu alebo času riešiť s nami nejaké zmeny či konzultácie a tým pádom sa to odrazilo na kvalite. Preferujeme, ak klient chce aj sám na sebe makať, napredovať a vylepšovať, čo sa dá. Samozrejme, sú aj takí klienti, ktorí na to majú úplne iný pohľad.
Preto sme radi, ak sa nám podarí s potenciálnym klientom fyzicky stretnúť. Osobný kontakt je fajn aj v čisto digitálnom biznise, čím je ľudské prepojenie lepšie, tým je aj spolupráca lepšia.
Čo by ste odkázali firmám, ktoré zvažujú digitálny marketing?
Nečakajte na ideálnu príležitosť. Sama o sebe pravdepodobne nikdy nepríde, čím skôr začnete zbierať a efektívne využívať svoje dáta, tým lepšie pre e-shop. Online bol ďaleko pred kamennými prevádzkami dávno pred pandémiou. Nikdy nie je neskoro začať, digitálny marketing pôjde vpred.
Ak máte záujem o služby LightHouse Media Solutions, na ich webe nájdete kontaktné údaje.
Prečítajte si ďalšie zaujímavé rozhovory v magazíne Index Mag.
Pridajte komentár