„Mal som obrovské šťastie, že som našiel dôveryhodných, kreatívnych a usilovných ľudí.“
Vybudovať z ničoho úspešnú firmu, ktorá v súčasnej dobe disponuje platformou stojacou za takmer 20-percentami všetkých očných vyšetrení a produktov na korekciu zraku v USA, chce nielen guráž a šťastie, ale i čosi navyše. Petrovi Dolinovi sa to podarilo najmä vďaka skvelému prístupu k zamestnancom, láske k rodisku a skvelej intuícii. V roku 2014 založil spoločnosť Affinity Analytics, ktorú môžete po úspešnej akvizícii poznať pod názvom ABB Solutions Slovakia.
Čo bolo vo Vašom prípade hlavným dôvodom, prečo ste sa rozhodli založiť si vlastnú spoločnosť a vôbec začať s podnikaním?
Na ľuďoch, ktorých poznám a ktorí založili svoje vlastné spoločnosti, som si všimol, že hoci im trvalo zorganizovať svoj biznis a doladiť ho tak, aby zodpovedal špecifickej potrebe, zvyčajne sledovali svoj osobný cieľ, ktorý ich od začiatku motivoval a nevyhnutne sa nemusel zhodovať s cieľom samotného biznisu. Niečo takéto lákalo aj mňa. Bolo to jednoduché – chcel som nájsť dôvod, prečo častejšie cestovať na Slovensko, najmä do Košíc. Uvedomujem si, že to môže znieť hlúpo, najmä pre niekoho, kto už v Košiciach žije, ale ja som o tom sníval.
Prečo? Čo Vás spája s Košicami natoľko, že pre Vás sú také dôležité?
Narodil som sa v Košiciach a žil som tu pred Nežnou revolúciou. Zmesou šťastných i nešťastných náhod a odhodlania mojich rodičov sme v roku 1987 odišli z Československa a nakoniec sme sa usadili v Spojených štátoch. Z Košíc som teda odišiel ešte ako chlapec a po dvoch rokoch som do USA prišiel už ako tínedžer, torého hodili do života na strednej škole. Počas tohto búrlivého obdobia a života utečenca sa z mojej identity akoby niečo vytratilo. Niečo, s čím som sa nebol pripravený rozlúčiť. Čím viac sme sa od Slovenska vzďaľovali, tým viac mi chýbalo.
Pridajte komentár