Je pravda, že vaše technické zručnosti vám vyhrajú pohovor. Každý, kto pracuje v oblasti informačných technológií, vie, že integrácia správnych programovacích jazykov a používanie agilného procesu vývoja sú nevyhnutné pre vydarené projekty. Mnohí si však neuvedomujú, že sú aj netechnické zručnosti, ktoré vám pomôžu nielen prácu získať, ale tiež si ju udržať a rásť v nej. Skutočný kľúč k úspechu v technologickom priestore má ľudský charakter.
1. Prozákaznícka komunikácia
Keď mal túto zimu v Košiciach Bradford Cross, zakladateľ firmy CEAI, prednášku so zameraním na umelú inteligenciu, priniesol trochu čerstvého závanu zo Silicon Valley. Hovoril aj o tom, ako začal klásť dôraz na to, aby všetci členovia jeho tímu dokázali prozákaznícky komunikovať i vystupovať a vraj ľutuje, že tak neurobil už oveľa skôr.
Nie každému programátorovi je po chuti vysvetľovať nezorientovaným zákazníkom postupy vývoja či zdôvodňovať svoje rozhodnutia. Spoločnosti, ktoré si objednávajú softvérové riešenia, však majú stále častejšie na svojej strane technicky zdatných zástupcov, ktorí na komunikáciu o projekte vyžadujú niekoho na minimálne rovnakej technickej úrovni. Zaujímajú sa o postupy, lebo im rozumejú a chcú byť súčasťou rozhodnutí, o ktorých zákazník predtým ani netušil, že sa pri vývoji robia.



















Lenka do to ho ! 😉
[…] rámci programu sa popri technických zručnostiach rozvíjajú aj „mäkké”, tzv. soft skills využívaním koučov, ktorých majú tímy k dispozícii. Benefitom pre účastníka nie je len […]
[…] digitálnej gramotnosti, pričom v roku 2019 len 56 % dospelých malo aspoň základné digitálne zručnosti. V období od roku 2005 do 2016 bolo 40 % nových pracovných miest v digitálne náročných […]
[…] si článok o 7 netechnických zručnostiach, ktoré sú potrebné pre uplatniteľnosť na trhu práce. Pre viac informácií zo školského […]