V čase pandémie ochorenia Covid-19 sme boli chtiac-nechtiac nútení uzavrieť sa do svojich domovov. Mnohým sa z obývačky stal office a z pracovných stretnutí sa stali videohovory. Online komunikácia sa stala súčasťou života. Práca z domu sa stala ešte dostupnejšou a dôležitou pre udržiavanie firemných vzťahov so zamestnancami, klientmi a biznis partnermi.
Uvedomili ste si, že aj online komunikácia má svoju postupnosť a etiketu, ktorú je dobré vedieť a dodržiavať? Na túto tému sme sa porozprávali s expertkou na poli medzikultúrnej komunikácie Evou Gáboríkovou, ktorá má za sebou bohaté skúsenosti s globálnymi firmami a ich mentorovaniu a coachingu v rámci medzikultúrnych vzťahov.

Aké sú základné zásady slušného správania v rámci pracovného prostredia v online priestore alebo pri rozhovoroch tvárou v tvár?
V online rozhovore je jeden výrazný rozdiel, ktorý pri rozhovore face to face veľmi neriešime. Pri online rozhovore si musíte pripraviť vhodné pozadie pre daný rozhovor. Je to veľká chyba, ktorú ľudia podceňujú. Pri online rozhovoroch je dôležité uvedomiť si, že si musíte vytvoriť vhodné prostredie, z ktorého s kolegami alebo zákazníkmi komunikujete a ktorým aj takto dávate najavo svoj rešpekt, úctu a pripravenosť sústrediť sa na nich a ich požiadavky.



















[…] Viac o medzikultúrnej komunikácií v online priestore sa dočítate aj v našom článku Aj online komunikácia má svoje pravidlá. Aká etiketa platí v online priestore? […]