Influenceri sú aktuálne azda najsilnejšou marketingovou zbraňou. Ak je spolupráca nastavená správne, dokáže prinášať profit obom stranám a zabezpečiť dlhodobú popularitu vašich produktov. Jedna story totiž niekedy môže priniesť na eshop vašej značky aj tisícky používateľov. Otázkou však je, zvládne váš obchod takúto návštevnosť? A ak áno, dokážete včas spracovať a vyexpedovať všetky nové objednávky?
Presne týmito otázkami sme sa zaoberali na prvom stretnutí s naším novým zákazníkom. Ak patríte k takmer 900 000 sledovateľom známej slovenskej influencerky vystupujúcej pod titulom queen, pravdepodobne ho poznáte. Ide o obchod predávajúci voňavé oleje, ktorý má s celebritou rozbehnutú úspešnú spoluprácu.
Vďaka originálnemu obsahu publikovanému prevažne v stories influencerky, zaznamenával voňavý eshop výrazné nárasty počtu návštevníkov. Pri vysokej záťaži však padal. Jeho prevádzkovatelia tak prichádzali o peniaze investované do spolupráce a navyše získavali zlú reputáciu. Oslovili nás teda s jasne definovaným cieľom – zistiť, ktorá časť eshopu nedokáže nával návštev spracovať a navrhnúť nové, funkčné, efektívne a dlhodobé riešenie.
V deň, kedy zverejnila influencerka obsah na svojom instagrame, zaznamenal eshop 3,5-násobný nárast tržieb. Zdroj: Bart.sk
Analýza odhalila problém s emailovým klientom, neflexibilným serverom a rýchlosťou stránky. Navyše sme adresovali aj ďalšie výzvy týkajúce sa spracovania prichádzajúcich objednávok administratívnymi pracovníkmi eshopu. Ako sa nám ich podarilo vyriešiť sme spísali v našej prípadovej štúdii: https://www.bart.sk/pripadove-studie/vonavydomov.
Vďaka novému riešeniu dokáže teraz eshop zvládnuť prakticky akúkoľvek návštevnosť. Okrem správneho výberu nástrojov a technológií mu v tom pomáha aj neustála komunikácia medzi programátormi a marketingovou agentúrou. Vďaka nej vieme, kedy pravdepodobne zvýšenú záťaž očakávať a prispôsobiť jej všetky nastavenia eshopu.
Ak sa teda chystáte nadviazať spoluprácu s influencerom, okrem otázok ako „Sú sledovatelia tohto človeka mojou cieľovou skupinou?“ alebo „Prinesie mi cena, ktorú za spoluprácu zaplatím, relevantnú hodnotu?“ by ste si mali položiť aj túto: Ak to všetko výjde, dokáže novú návštevnosť spracovať aj môj eshop a jeho zamestnanci? Keď si nie ste istí odpoveďou, potom štart spolupráce s influencerom radšej odložte. Namiesto toho sa sústreďte sa na svoj online obchod a na to, aby sa peniaze, ktoré do marketingu investujete, nestratili napríklad na stránke Chyba 503 – Server dočasne nedostupný.
Pridajte komentár